Pátek 14. srpna 2020svátek má Alan 28 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Panasonic bude v Evropě prodávat smart phony

Smart phone společnosti Panasonic | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Smart phone společnosti Panasonic | foto: Reprofoto

TOKIO Japonský výrobce elektroniky Panasonic plánuje v příštím roce zahájit prodej chytrých telefonů v Evropě. Rozhodnutí přichází šest let poté, co Panasonic přestal prodávat své mobilní telefony v zahraničí a analytici upozorňují, že je v rozporu se strategií firmy, v rámci které chtěl Panasonic přesunout svůj zájem od spotřební elektroniky na technologie z oblasti životního prostředí a energie.

Panasonic se tak stává další japonskou firmou, která se rozhodla vstoupit na vysoce konkurenční trh, kterému dominují firmy Samsung Electronics a Apple. Nový telefon s operačním systémem Android chce firma uvést na trh v Evropě v březnu a později ho plánuje začít prodávat i v USA a Asii. Do čtyř let chce firma podat 15 milionů kusů chytrých telefonů, z toho devět milionů v zahraničí.

Panasonic v říjnu oznámil, že omezí ztrátovou výrobu televizorů a varoval, že v letošním fiskálním roce čeká nejhorší ztrátu za poslední desetiletí. Důvodem je pokles cen televizorů a nárůst nákladů na restrukturalizaci.

ČTĚTE TAKÉ:

Divize mobilních telefonů však bude mít i po plánované expanzi pouze velmi malý podíl na celkových příjmech firmy. Firma výrazně nezasáhne ani do konkurence na trhu. Podle výzkumné společnosti IDC má letos prodej chytrých telefonů stoupnout o 55 procent na 472 milionů kusů a do roku 2015 se zvýší na 982 milionů kusů.

Panasonic přiznal, že nedokázal rozpoznat tržní potenciál chytrých telefonů a výrazně tak zaostal za konkurencí. Na domácí trh uvedl svůj první chytrý telefon až v letošním roce. Nový telefon zatím nemá jméno, měl by mít obrazovku OLED, která využívá technologii organických elektroluminiscenčních diod, s úhlopříčkou 4,3 palce, tedy necelých 11 centimetrů. Vyrábět se má v závodě v Malajsii, kde firma vyrábí mobilní telefony pro japonský trh, napsala agentura Reuters.

,

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...