31. května 2014 6:55 Lidovky.cz > Byznys > Média

Porušujete licenci, varovala rada provozovatele Šlágr TV

Šlágr TV. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Šlágr TV. | foto: slagrtv.czReprofoto

PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) upozornila provozovatele stanice Šlágr TV na porušení licenčních podmínek. Některé pořady totiž prý nejsou výhradně teleshoppingové, jak předpokládá původní licence udělená radou. Televize pochybení odmítá, definici teleshoppingu naplňuje, řekl ČTK výkonný ředitel Robert Kvapil.

Rada v tiskové zprávě současně upozornila na porušení zákona, kterého se televize údajně dopustila loni před volbami odvysíláním pořadu s Andrejem Babišem.

Stanovisko o porušení licenčních podmínek vychází z posouzení pořadu TA NEJ..., který zahrnoval mimo jiné vstupy a rozhovory moderátora a interpretů skupiny Voraři, včetně jejich živého vystoupení. Program podle rady charakteristiku teleshoppingu nesplňoval, jelikož obsahově nesměřoval k přímé nabídce zboží či služeb. Navíc byl přerušován reklamou, což je proti zákonu o vysílání, který neumožňuje přerušení obchodního sdělení jiným obchodním sdělením.

Vysílá se to, co se prodává

Televize zatím nemá oficiální sdělení k dispozici, svůj názor ale radě sdělila již v předcházejícím správním řízení. "Nejsme si vědomi žádného porušení. Teleshoppingová licence je naplňována přesně podle zákona, a tak jsme to radě vysvětlili," řekl ČTK Kvapil.

Šlágr TV

  • Česko-slovenská hudební stanice Šlágr TV patří do skupiny Česká muzika hudebníka a podnikatele Karla Peterky.
  • V příštím týdnu k ní přibude další stanice Country No. 1, která zatím vysílá upoutávku na plnohodnotné spuštění, ke kterému má dojít v pátek 6. června.
  • Do budoucna společnost uvažuje o dalších možnostech využití svého hudebního fondu například i na vlastní rozhlasové stanici.

Na obrazovce se podle něj vysílá vždy to, co se prodává. "Pokud se vysílají nějaké písničky, zároveň na obrazovce běží čtyřiadvacet hodin nepřerušovaná prodejní lišta. Vysílaný obsah je vlastně upoutávka a reklama na nabízené DVD. Televize takto běží od počátku," doplnil Kvapil. Televize podle něj představuje přímý prodejní kanál s uvedeným telefonickým kontaktem i výzvou k zavolání.

Rada se na svém posledním zasedání televizi Šlágr věnovala i v další věci. Kromě upozornění na nedodržování licence, rozhodla také o tom, že televize porušila zákon, když si do pořadu Písničky pro hosta před loňskými sněmovními volbami jako jediného pozvala tehdejšího kandidáta, šéfa hnutí ANO Andreje Babiše. "Diváci, tou dobou zejména potenciální voliči, si tak nemohli vytvářet vlastní názory v rámci rozhodování o podpoře nabízejících se politických soutěžitelů, neboť byli manipulování ve prospěch právě hnutí ANO 2011," uvedla rada, podle níž šlo o porušení zákonné povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Propagace politické strany?

I v této věci televize názor rady odmítla s tím, že šlo o propagaci hudebního titulu s politickou satirou. "Mimo jiné tam byly dvě písničky o Andreji Babišovi a nešlo o nic jiného než o rozhovor k tomuto CD. Tam nebyla žádná propagace politické strany, vůbec se nemluvilo o politice, pouze o obecných tématech týkajících se písniček na CD. Ani v této věci necítíme žádné pochybení," poznamenal Kvapil.

Lidovky.cz, ČTK

Najdete na Lidovky.cz