"Naladění vyžaduje některé technické znalosti. Problém s tím měli hlavně naši starší diváci, kteří si nevěděli rady a obraceli se na nás," uvedl Dvořák. Zdůraznil, že zhruba 700 stížností na 4,5 milionu přijímačů je relativně zanedbatelná část na to, jaká hysterie se kolem záležitosti strhla. "Tištěná média z toho udělala příliš velkou bublinu a sehrála negativní roli," míní Dvořák.
Nedostatek v prezentaci
Podle předsedy rady Milana Uhdeho však ředitel mohl negativní reakce zmírnit tím, kdyby při prezentaci dvou nových kanálů kladl důraz i na to, že každý pátý člověk je nenaladí. "Možná by bylo dobré se v tu chvíli oprostit od manažerského způsobu sdělení, jak je všechno stoprocentně připravené. Prezentace nebyla ideální. A je zbytečné žít v iluzi, že sdělovací prostředky budou jiné, mají právo kritizovat i přehánět," připustil Uhde.
ČTĚTE TAKÉ: |
Prvotní problémy však podle Dvořáka již pominuly. "Už nám chodí jen jednotlivé dotazy, divákům jsme poskytli také návod, jak televizi naladit. Rámus, jaký se kolem toho strhl, ukazuje, že jdeme správnou cestou, že o tyto programy je zájem. Nyní je pokryto 80 procent přijímačů terestrickým signálem, zbytek se snažíme dokrývat satelitním signálem. Do dvou let chceme mít pokrytí 95 procent," doplnil Dvořák.