Podle něj dosáhl ve třetím čtvrtletí reklamní trh svého dna a do konce roku zůstane na nižší úrovni s výjimkou Ukrajiny. Právě pokles reklamního trhu má značný podíl na nízkých tržbách a také ziscích CME.
"Bohužel tento rok byl špatný na všech našich trzích a čtvrté čtvrtletí
tomu bude odpovídat," řekl Sarbu v úterním rozhovoru pro Bloomberg. "Naše celoroční výkonnost zaostane výrazně za očekáváními trhu," dodal.
CME se domnívá, že některé trhy se budou následující půlrok vyvíjet hůře, než původně očekávala. Celkově vedení společnosti očekává mírné oživení trhu s televizní reklamou až v první polovině příštího roku, uvedl Atlantik.
CME představí svůj výhled pro celoroční tržby a zisk ve čtvrtek 15. října v Praze na svém investorském dni. Výsledky za třetí čtvrtletí pak společnost oznámí 27. října.
CME zaznamenala značný propad už v prvním čtvrtletí letošního roku. Tehdy se dostala do ztráty v přepočtu kolem 900 milionů korun, přičemž tržby ji meziročně klesly o více než třetinu. Ve druhém kvartálu pokles pokračoval.
Tržby byly v tomto období meziročně nižší o 39 procent a poklesly tak na 186 milionů dolarů. To se podepsalo také na čistém zisku, který ve druhé čtvrtletí poklesl o 62 procent na 24 milionů dolarů.
CME působí vedle České republiky rovněž na Slovensku, v Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku, Rumunsku a na Ukrajině. Její televizní stanice mohou sledovat desítky milionů lidí.