Na trati mezi Kladnem a Prahou jezdí nyní v ranní špičce čtyři vlaky za hodinu, další spoje už mezi ně není možné vložit. Cestující zde vozí především dvouvozové žluté soupravy Regionova, které mají kapacitu 84 míst k sezení. Část spojů zajišťují klasické soupravy tvořené lokomotivou a vagony.
Nejsme predátoři, braňte nás před Bruselem. Šéf ČD mobilizoval europoslance |
„Příměstská doprava, která kombinuje výhody regionální a městské hromadné dopravy, se velmi dynamicky rozvíjí v celé Evropě. V okolí velkých aglomerací nám ve vlacích rychle přibývají cestující a tato linka není výjimkou. Je to dáno stavem silniční dopravy v metropoli, omezením parkování v některých lokalitách Prahy, ale také vznikem nového logistického centra v Dobrovízi,“ uvedl šéf Českých drah Pavel Krtek.
Kromě trasy mezi Prahou a Kladnem plánují ČD nově pořizované nízkopodlažní a klimatizované soupravy provozovat na trase do Kralup nad Vltavou a Rakovníka. Po elektrizaci trati do Kladna budou přesunuty na jiné trasy v rámci Středočeského kraje.
Linku do Kladna čeká v nejbližší době rozsáhlá modernizace spojená s dobudováním odbočky na pražské letiště. První fází má být rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu, která začne letos na jaře.