Výroba automobilů tak ve středočeském městě zůstane nejméně dalších pět až osm roků, napsala Mladá fronta Dnes s odvoláním na informace od dodavatelů automobilky.
Příprava sériové výroby podle deníku už silně pokročila, hotové jsou první prototypy. TPCA případné zahájení výroby nových modelů nechtěla komentovat, dokud ho neoznámí mateřské automobilky - japonská Toyota a francouzská PSA.
TPCA v posledních letech omezila výrobu
Tržby TPCATPCA loni meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Tržby společnosti se proti předchozímu roku snížily o 14 procent na 34,1 miliardy korun. |
Modely Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 se v Kolíně vyrábějí od roku 2005, dosud byl jen mírně upraven jejich vzhled. Právě vývojová zastaralost může být jedním z důvodů, proč TPCA v posledních letech omezila výrobu na zhruba 200 000 vozů ročně. V předchozí době, kdy některé vlády dotovaly nákup aut šrotovným, přitom kolínská automobilka vyráběla až 330 000 aut za rok.
Podle dodavatelů naplánované objemy zakázek předpokládají, že se v TPCA bude opět vyrábět zhruba 300 000 aut ročně. V roce 2010, kdy se tehdejší francouzský prezident Nicolas Sarkozy vyslovil pro přemístění výroby domácích automobilek zpět do Francie, se přitom spekulovalo o ukončení výroby v Kolíně.