Reklama podle arbitrážní komise také poškozuje dobré jméno reklamy, protože Schwarzenbergovu autoritu navíc využívá bez jejího souhlasu. "Fakt, že zobrazený člen vlády k takovémuto kroku souhlas nedal, podtrhuje záměr šiřitele postupovat ve svých reklamních aktivitách v rozporu s etickou samoregulací prosazovanou Radou pro reklamu," míní rada.
Tecfood: |
Podle vyjádření marketingového ředitele Tecfood Jaroslava Dostalíka pro Český rozhlas firma nyní jedná o tom, jestli billboardy odstranit, nebo ne.
"Jsme si vědomi toho, že jsme o souhlas nežádali, věřili jsme, že pan ministr s nadsázkou reklamu přijme. On ji také přijal, nezklamal nás a jsme mu za to vděčni," uvedl Dostalík. "Podle jejich etického kodexu bychom to měli stáhnout, podle nás nikoli. Nicméně, reagovat na to určitě budeme a věřím, že všechny mile překvapíme," dodal.
Rada se ve svém prohlášení odvolává na bod kodexu reklamy, podle kterého "reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority, i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili".
Ministerstvo zahraničí již dříve označilo reklamu za klamavou. "Pan ministr nespí, ale přemýšlí," uvedla mluvčí ministerstva Zuzana Opletalová poté, co se billboardy objevily na veřejnosti.
Sám ministr přitom po prezidentské volbě řekl, že u projevu obou kandidátů ve Španělském sále Pražského hradu "s úctou usnul". Již delší dobu se hovoří o ministrově schopnosti "podřimovat", ale zároveň sledovat vše, co se kolem něj děje.