4. srpna 2009 12:12 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Mercedes už tolik neletí. Němci mají opět nejradši Volkswagen

U Němců bodují automobilky, nejradši mají značku Volkswagen | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy U Němců bodují automobilky, nejradši mají značku Volkswagen | foto: Reuters

BERLÍN Ani mocenský boj mezi německými automobilkami Volkswagen a Porsche neuškodil jejich image mezi Němci. Největší evropský výrobce automobilů, pod jehož křídla patří i česká Škoda, je podle aktuálního průzkumu v Německu nejoblíbenější domácí firmou. Automobilka z Wolfsburgu tak z trůnu sesadila výrobce mercedesů Daimler.

Volkswagen se stal nejoblíbenější německou firmou po dvou letech panování koncernu Daimler. Jako svého favorita ji uvedlo 22 procent dotázaných, zatímco Daimler získal 15 procent hlasů. Uvedla to společnost PricewaterhouseCoopers (PwC), která si reprezentativní průzkum objednala u institutu TNS Emnid. Ten se dotazoval více než tisícovky lidí.

"Volkswagen se stal celoněmeckou značkou. Na východě se pro VW rozhodlo dokonce 23 procent," citoval deník Die Welt člena vedení PwC Norberta Winkeljohanna. Značka VW si však vydobyla první příčku nejen díky přízni obyvatel "nových" spolkových zemí. "U maturantů a absolventů vysokých škol je Volkswagen absolutně bezkonkurenční," tvrdí Winkeljohann.

U Němců jednoznačně bodují automobilky

Třetí nejpopulárnější firmou je přes korupční skandál z nedávné minulosti už několik let strojírenský koncern Siemens (11 procent), těsně následovaný mnichovskou automobilkou BMW. I další tři místa obsadili výrobci automobilů - Audi, Opel a Porsche, jimž sympatie vyjádřilo po pěti procentech dotázaných. První desítku uzavírají výrobce automobilových součástek Bosch, chemický koncern BASF a Deutsche Telekom.

Daimler a Porsche se těší zvláštní oblibě mezi obyvateli původních spolkových zemí. Daimler tu boduje hlavně mezi lidmi ve věku mezi 40 a 49 lety a těsně poráží i Volkswagen.

Ze zahraničních firem má v Německu nejlepší jméno Microsoft s těsným náskokem před Sony. Dalšími jsou Nokia, Samsung, Apple, Philips, Renault, McDonald's a Peugeot. Z první desítky zahraničních firem vypadly společnosti Ikea, CocaCola, Honda a Panasonic.

Lidovky.cz, ČTK

Naděje pro neplodné páry: Česko zavádí novou metodu mrazení vajíček
Naděje pro neplodné páry: Česko zavádí novou metodu mrazení vajíček

Státní ústav pro kontrolu léčiv schválil v nedávné době zcela novou metodu mrazení vajíček. Měla by eliminovat riziko poškození vajíčka při rozmrazení a dát tak ženám, které podstupují umělé oplodnění, větší šanci na úspěch.

Najdete na Lidovky.cz