S hlášením škody pojišťovně si věděl rady skoro každý. Ačkoli podle výsledků testu lidé vědí, jaké doklady k jejímu nahlášení potřebují, standardně by na některé z nich při hlášení škody zapomněla více než polovina. Například při nahlašování škody na vozidle většina lidí zapomíná doložit technický průkaz.
"Největší problém mají klienti s dodáním dokladů důležitých pro vyřízení pojistné události, jako jsou faktury, pořizovací doklady k poškozeným věcem nebo dostatečná fotodokumentace. Výjimkou nejsou ani ty případy, kdy je špatně vyplněno hlášení o škodě, uvedeno chybné číslo smlouvy nebo bankovní spojení," uvedla Marcela Kotyrová z asociace.
Praktická část dopadla lépe
Častým problémem je zastaralost pojistných smluv. Lidé teoreticky sice tuší důvody, kdy smlouvu aktualizovat (rekonstrukce, nové vybavení, změna pojistníka), ale činí tak jen malá část z nich. Více než třetina respondentů neaktualizuje smlouvy při rozšíření vybavení bytu a 30 procent necítí potřebu aktualizovat smlouvu při úmrtí pojistníka - tedy toho, kdo uzavřel s pojistitelem pojistnou smlouvu a je povinen platit pojistné.
Z průzkumu vyplynulo, že teoretická znalost termínů pojištění je v Česku dlouhodobě podprůměrná, praktická část dopadla lépe. V celkovém vyhodnocení prokázalo znalosti na jedničku a dvojku 43 procent lidí.