Mělo by podle něho jít o třicet TGV, které by na trase dlouhé 444 kilometry jezdily rychlostí až 300 kilometrů za hodinu. Cesta mezi oběma městy by se zkrátila na dvě a půl hodiny proti nynějším deseti hodinám autobusem.
List napsal, že projekt byl zahájen loni. Náklady mají dosáhnout pěti miliard eur (140 miliard korun). Saúdové prý chtějí všechny práce, soupravy i systémy na klíč.
Linka by spojila Mekku a Medinu přes Džiddu. Mezi Džiddou a Medinou by byla zastávka také v King Abdullah Economic City, největší obchodní metropoli Blízkého východu, která má vyrůst ze země na břehu Rudého moře do tří let.
Podle informací listu o zakázku usiluje sedm konsorcií, mezi nimi německý Siemens, kanadský Bombardier, španělský Talgo a japonský Hitachi. Alstom jde do soutěže v konsorciu se společností Bouygues. Obě tyto francouzské firmy společně také usilují o zakázku na výstavbu tisíc kilometrů dlouhé „transarabské“ nákladní linky mezi Džiddou u Rudého moře a Dammámem na pobřeží Perského zálivu.
List také napsal, že zahraniční firma, která zakázku pro linku Mekka–Medina získá, se bude musit spojit s provozovateli z muslimských zemí, protože nemuslimští strojvůdci se nebudou smět ke svatým místům islámu přiblížit.
Alstom už proto jedná s železničními společnostmi z Maroka a Malajsie, jejichž strojvůdci by mohli podstoupit výcvik na TGV. Francouzský rychlovlak začátkem dubna překonal rekord, když dosáhl rychlosti 574,8 kilometru v hodině. Mezi svatými městy by však cestující vozil podstatně pomaleji.
List napsal, že projekt byl zahájen loni. Náklady mají dosáhnout pěti miliard eur (140 miliard korun). Saúdové prý chtějí všechny práce, soupravy i systémy na klíč.
Linka by spojila Mekku a Medinu přes Džiddu. Mezi Džiddou a Medinou by byla zastávka také v King Abdullah Economic City, největší obchodní metropoli Blízkého východu, která má vyrůst ze země na břehu Rudého moře do tří let.
Podle informací listu o zakázku usiluje sedm konsorcií, mezi nimi německý Siemens, kanadský Bombardier, španělský Talgo a japonský Hitachi. Alstom jde do soutěže v konsorciu se společností Bouygues. Obě tyto francouzské firmy společně také usilují o zakázku na výstavbu tisíc kilometrů dlouhé „transarabské“ nákladní linky mezi Džiddou u Rudého moře a Dammámem na pobřeží Perského zálivu.
List také napsal, že zahraniční firma, která zakázku pro linku Mekka–Medina získá, se bude musit spojit s provozovateli z muslimských zemí, protože nemuslimští strojvůdci se nebudou smět ke svatým místům islámu přiblížit.
Alstom už proto jedná s železničními společnostmi z Maroka a Malajsie, jejichž strojvůdci by mohli podstoupit výcvik na TGV. Francouzský rychlovlak začátkem dubna překonal rekord, když dosáhl rychlosti 574,8 kilometru v hodině. Mezi svatými městy by však cestující vozil podstatně pomaleji.