17. září 2013 13:55 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Zákazníci T-Mobilu peníze za výpadek nedostanou. Žádat mohou o slevu

Smartphone (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Smartphone (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Zákazníci telekomunikačního operátora T-Mobile, které v pondělí večer a v noci postihl výpadek hlasových služeb, nemají nárok na náhradu škody. Mohou žádat jen slevu z měsíčního vyúčtování.

Podle Tomáše Pally z SOS sdružení obrany spotřebitelů je to přímo dáno zákonem o elektronických komunikacích. „Jediné, čeho se může spotřebitel domáhat, je sleva z úhrady služby, která odpovídá době výpadku,“ vysvětluje pro server Lidovky.cz Palla.

Zákon o elektronických komunikacích §64 (12)

"Podnikatel poskytující službu elektronických komunikací není povinen nahradit jejím uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby.“

Každý, kdo za poskytnuté služby platí paušálem, může tedy reklamovat své měsíční vyúčtování a domáhat se slevy z ceny. Palla doporučuje obrátit se na operátora dopisem s vyčíslením požadovaného odpustku. To může udělat do dvou měsíců od doručení vyúčtování. Nejprve však musí celou částku uhradit. Poté už nezbývá než čekat na vyřízení reklamace.

Výpadek postihl včera zhruba tisíc zákazníků T-Mobilu na celém území Česka. První problémy nastaly již v 19.00. Podle mluvčí Martiny Kemrové byly již kolem půlnoci odstraněny.