Tady najdete testy zimních i letních pneu 2008 a 2007 s komentáři.
http://www.autoklub.cz/show.php?page=acr/informacezakony/zakony/index.htm&asoc=12" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autoklub.cz/show.php?page=acr/informacezakony/zakony/index.htm&asoc=12
Já tam vidím jeden zásadní problém. Chce to nějakého Einsteina. Třeba Kylie by to zvládla, pokud zrovna pruzením neorganizuje vlastní erotickou seznamku.
K výrazu "katastrofální letní pneu v zimně" testy mluví o účinnosti na sněhu jen 1/5 orpoti zimním. Tedy skutečná katastrofa, letní pneu -80%. Ale je také uvedeno, že brzdná dráha je na sněhu a ledu při 50 km/h na letních o 10 m delší než na zimních. A to se uvádí 35 m brzdné dráhy na zimních. Tedy výsledek je, na letních jedu na sněhu a ledu o -25% (ne)bezpečněji. Ne o -80% jak dokazují testy. A na suché vozovce to bude ještě méně. Kolik? Odhaduji tak -10%? Když vezmu jaké rozdíly vykazují pneu různých značek (10%) a pneu podle stupně stáří a ojetosti (50-80%) docházím k závěru, že letní a zimní jsou v běžném provozu a na suché vozovce srovnatelné a rozdíly jsou zanedbatelné. Neboli to přezouvání je podle mě více o reklamě a kšeftu, než o skutečné potřebě. Je fakt, že ledovku lze potkat kdekoliv, pak by platilo, že zimní jsou tak o 25% vhodnější. Mňo, zajímavé výsledky testů.
Nemůžu se zbavit dojmu, že je-li dopravní značka modrá, pak se nejedná o značku příkazovou, ale doporučující....Takže je to příkaz, abych si hned u této značky vyndal z kufru 4 zimní pneumatiky a na místě je vyměnil a nebo mě jen upozorńují na to, že vjíždím do úseku, kde by ty zimní pneumatiky bylo vhodné mít?? Asi se v tom ztrácím.....
Hlavně bys měl vrátit řidičák, když ani nevíš, že kulaté modré značky jsou příkazové ...
takové předpisy na pneumatiky nemají ani v Rakousku. A to tam mají Alpy. Já bych dal výšku vzorku aspoň 20 mm, ať je to ještě bezpečnější.
To je fakt, to nemají - v Rakousku jsou totiž zimní pneu povinné od listopadu do března úplně všude
ZNACKA JE POUZE PRO OSOBNI AUTA ,ALE COPAK IDIOTI KAMIONARI? TI UDELAJI VETSI BORDEL NA D1,JEZDI NA LETNICH
Značka samozřejmě platí i pro kamiony ale takový kamioňák který třeba teď nebo v půlce dubna pojede ze Španělska kde je klidně 25 nad nulou na Slovensko těžko pojede celou cestu kvůli 20 km na D1 na zimních gumách a tak pokud bude chtít dodržet předpis musí asi použít řetězy.Ale co se bude dít když bude dálnice holá a jestli je vůbec může použít na dálnici když s nimi smí jet nejrychleji 50km/h a jestli ne co se stane na objízdných trasách až na ně najede větší množství kamionů to určitě nikdo neřešil a začne se to řešit až po prvním průšvihu.
a tn zakon plati i pro cizince? a jak? jak muze vedet, ze nekde uprostred Ceska jeho auto musi mit zimni gumy? Mne ta znacka nic nerika, hloupy symbol.
Kdyz uvidi znacku, musi vycouvat. To je prece jasne.
Neni to nejak dlouho? Vzdyt to uz byva teplo, az horko nekdy. Do konce brezna bych to chapal, to je prevazne zima, ale duben?
V dubnu může nad ránem bez problémů chladno být (a zatímco letní už jen v "chladu" přestávat fungují; zimní stále - i je-li pěkně - na 99% fungují)
Milí "autodiskutující", rozhodla jsem se trošičku "aktualizovat" své "důkazní" stránky (ty nej- fotky však byly "vyšší mocí" .. "pozastaveny" - snad příště )
Proc si nedate take Kylie do uvozovek ?
díky takovým volům, jako je Hřebíček, jste prohráli voby a prohrajete je zase.