Na 60 tisíc výtisků v ceně tří eur (84 korun) se po vražedné střelbě v pařížské redakci rychle vyprodaly, nejméně 80 jich nyní lidé nabízeli za horentní částky.
„Vzácné poslední noviny Charlie Hebdo,“ stálo v jednom inzerátu. „Poslední Charlie Hebdo vycházející s atentátem,“ uvedl jiný prodejce. Tyto finanční transakce odsuzovali mnozí uživatelé internetových sociálních sítí. „Kšeft je kšeft, jak smutné,“ napsal například jeden uživatel webu.
K tématu |
Americká obří firma agentuře AFP vysvětlila, že respektuje svobodu trhu a v otázce cen prodávaných věcí nevnucuje žádná omezení.
Útok, při kterém zahynulo 12 lidí, paradoxně pomůže finančně i samotnému týdeníku, kterému předtím hrozil bankrot. List koncem loňského roku vyzval partnery a veřejnost, aby mu pomohli, ale do konce roku 2014 získal jen několik desítek tisíc eur. Nyní mu nabídlo pomoc mnoho firem a jednotlivců.
„Pomoci týdeníku chce hodně lidí, hodně intelektuálů, hodně umělců,“ řekl dnes v rozhlasové stanici France Inter bývalý šéf Charlie Hebdo Philippe Val.
Firma MLP si za distribuci středečního čísla měla jako obvykle vzít 50 procent z ceny, ale vzdala se jich. „Chceme, aby celá tržba šla přímo listu Charlie Hebdo a obětem,“ vysvětlil mluvčí MLP. O finanční pomoci se prý diskutuje i ve vládě.
„Budeme pokračovat. Rozhodli jsme se, že příští týden vyjdeme. Všichni jsme se na tom shodli,“ řekl člen redakce Patrick Pelloux. Díky pomoci a novému zájmu veřejnosti počítá s tím, že příští číslo bude moci vyjít v nákladu milion výtisků. Redakce začne pracovat v pátek, a to v prostorách, které ji v Paříži poskytl levicový deník Libération.