Postupně bude snížená rychlost zavedena na celém území s výjimkou hlavních ulic jako například Milady Horákové na Letné. Přesný termín zavedení zatím nebyl určen. Rychlost letos snížila také Praha 5 a v minulosti Praha 8.
„Po vzoru západních měst chceme snížit rychlost na tu, kterou se v oblasti většinou stejně jezdí, plus chceme zvýšit bezpečnost v kritických místech. Jsme přesvědčeni, že je to krok správným směrem,“ řekl Mirovský.
V první fázi chce radnice zónu vytvořit v horních Holešovicích v okolí Letné. Do zóny by pak měla být zahrnuta převážná většina komunikací od ulice Bubenská směrem na Letnou. „Vyjmuty z ní budou hlavní komunikace, jako jsou ulice Veletržní, Milady Horákové a Korunovační,“ uvedl Mirovský.
Omezení také v Karlíně a na Smíchově
Vedení městské části v současné době projekt připravuje a jedná například s Technickou správou komunikací (TSK) a dalšími odbornými organizacemi. V září pak chce projekt představit veřejnosti k připomínkování. „Pokud by se vše dařilo podle našich představ a nezaznamenáme velké množství připomínek, v první fázi by zóna mohla být zavedena ještě letos,“ řekl Mirovský.
Praha 7 kromě zavedení zón začala rovněž se zklidňováním křižovatky Bubenské a Heřmanovy ulice. Ubyl tady jízdní pruh, přibude pruh pro cyklisty a zároveň vzniknou nová parkovací stání. Rozšířeny mají být chodníky a zkrácen přechod přes Heřmanovu ulici.
Rychlost snížila minulý týden v souvislosti se zavedením parkovacích zón radnice Prahy 5. „Třicítkou“ se tu jezdí ve vybraných lokalitách, mezi nimi třeba na Smíchově. Nejvyšší povolenou rychlost snížila před několika lety také radnice Prahy 8 v Karlíně.