Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Na Vem si mě! měl jen Donutil

Média

Televize foto: SiemensReprofoto

Vybírání nevěsty v právě skončivší soutěži Vem si mě! vyšlo televizi Nova napodruhé lépe, než před třemi lety, kdy kvůli účinkování některých soutěžících v pornu předčasně ukončila podobnou reality show Milionový pár.

V neděli skončivší reality show Vem si mě!, v níž si pod dohledem kamer majetný muž vybíral z dvaceti žen životní partnerku, sledovalo na komerční televizi Nova průměrně jeden a půl milionu dospělých, konkrétně 1,48 milionu diváků starších patnácti let, finále v neděli 28. října vidělo 1,79 milionu dospělých.

V neděli od osmi večer, kdy Nova show od 9. září do 4. listopadu s týdennní periodicitou uváděla, tak pořad zajímal průměrně 36 % lidí, kteří právě byli u obrazovek.

Nejnovější reality show Novy, kterou stanice uvedla na základě zahraniční předlohy The Bachelor, tak v uplynulých dvou měsících porážela soutěž Ber nebo neber moderovanou Pavlem Zunou na konkurenční Primě a původní dramatickou tvorbu České televize. Vem si mě! byla pravidelně nejsledovanějším nedělním pořadem, a to s jedinou výjimkou. Tou byla poslední zářijová neděle, kdy mělo nejvíc diváků zájem o televizní povídky 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem.

Byly i sledovanější

Vem si mě! i přesto nedosáhlo v diváckém zájmu tak vysoko, jako pěvecká soutěž Česko hledá SuperStar, jejíž první dvě řady sledovalo zjara let 2004 a 2005 hodně přes dva miliony diváků, ani jako Výměna manželek, jejíž předloňskou první řadu vídalo 1,76 milionu a loňskou už 1,95 milionu lidí. Televizní výběr nevěsty naopak lákal víc, než Big Brother (934 tisíc diváků) i předčasně ukončený Milionový pár (1,2 milionu lidí).

„Se sledovaností jsme spokojeni,“ konstatovala mluvčí Novy Veronika Šmítková. Zdůraznila přitom, že Novu zajímá hlavně cílová skupina lidí ve věku od 15 do 54 let. V ní dosáhlo Vem si mě! většího tržního podílu, konkrétně 42 procent, v absolutním počtu 973 tisíc diváků. Pořad hodně zajímal mladé – mezi diváky od 15 do 24 let Nova dosáhla 56,4% podílu. „Ještě více zaujal mladé ženy ve stejné cílové skupině, zde byl průměrný podíl na trhu celých 62,88 %,“ dodává Šmítková.

S neuspokojivou sledovaností třetí řady své kdysi úspěšné reality show VyVolení se potýká Prima, v pondělí a ve středu je posouvá o hodinu později na 22.10 a předřazuje ji nový americký seriál Spiknutí.

Žánru s prvky reality show se v současné době věnuje i ČT – ve středu od osmi večer poprvé uvedla soutěžní hru o etiketě s Ondřejem Havelkou a Ladislavem Špačkem Světáci.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!