Nejvíce loni vzrostl prodej venkovního nábytku (o 30 procent). Odbyt kuchyní se meziročně zvýšil o desetinu, osvětlení o jedenáct procent a bezpečnostních produktů o 17 procent. Počet členů věrnostního programu IKEA Family přesáhl 1,1 milionu.
„Zájem Čechů o nábytek a bytové zařízení v posledních měsících roste, což potvrdil předvánoční prodej i vývoj zájmu zákazníků na začátku nového roku. Naše předvánoční tržby v porovnání s loňským rokem vzrostly v ČR o přibližně deset procent a návštěvnost našich obchodních domů byla v prosinci o přibližně šest procent vyšší než vloni,“ uvedl generální ředitel IKEA pro Českou republiku Marek Feltl.
ČTĚTE TAKÉ: |
Společnost uvedla, že v uplynulém finančním roce vzrost počet zákazníků obchodních domů v Česku i jejich útraty, což se pozitivně promítlo do meziročního růstu tržeb i výše zisku.
„Díky tomu jsme v rámci ročních bonusů i na příspěvcích na penzijní připojištění zaměstnancům ke konci kalendářního roku 2014 rozdělili částku ve výši bezmála 100 milionů korun,“ dodal Feltl.