Pátek 21. ledna 2022, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Nejcennější je Louis Vuitton, Nokia dál padá

Ekonomika

  10:31
PRAHA/VÍDEŇ - Nejcennější evropskou značkou letos zůstala LVMH francouzského výrobce a prodejce luxusního zboží Moët Hennessy Louis Vuitton. Má hodnotu 31,7 miliardy eur (zhruba 786 miliard Kč).

Louis Vuitton. foto: Reprofoto

Vyplývá ze studie Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni. Druhá je v Evropě svou hodnotou značka britského telekomunikačního operátora Vodafone a třetí značka největšího světového pivovaru InBev z Belgie. Z první desítky naproti tomu vypadl finský výrobce mobilů Nokia.

INFOGRAFIKA

Hodnota deseti nejcennějších evropských značek se proti loňsku zvýšila o 11,6 procenta na více než 232 miliard eur. Nejvýrazněji stoupla švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé o 29,9 procenta na 25,4 miliardy eur.

Následuje německá chemická společnost BASF s růstem hodnoty značky o 17,6 procenta a německá automobilka Daimler, jejíž značka si proti loňsku polepšila o 15,4 procenta.

Luxusní značky rostly nejvíc

Nejvýrazněji podle letošní studie v Evropě stoupla hodnota značek průmyslu luxusního zboží, její zvýšení o 17,6 procenta bylo skoro dvojnásobné proti průměrnému růstu 8,9 procenta.

Nadprůměrně, o 14,6 procenta, vzrostla hodnota značek finančních služeb, u spotřebního zboží stoupla o 10,2 procenta. Maloobchod podle studie vykázal růst hodnoty značek o 6,4 procenta a telekomunikace o 5,4 procenta.

ČTĚTE TAKÉ:

"Evropa je ´kontinentem spotřebního zboží´, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a Apple je s hodnotou 69,7 miliardy eur nejcennější značkou světa. Asie je silná ve finančních službách," uvedl ředitel vídeňského institutu Gerhard Hrebicek.

Evropa má podle něj dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než ty evropské. Značkové firmy ve Finsku, Švýcarsku, Lucembursku, Švédsku, Dánsku a Rakousku mají největší vliv na místní ekonomiky z hlediska poměru hodnoty značky k hrubému domácímu produktu, ukázala také studie.

Institut zkoumal více než 3000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích a jejich hodnota byla porovnána se značkami v Americe a Asii.

Autoři: ,

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

Mohlo by vás zajímat