"Autobus, který je vyslán vyzvednout velkou skupinu lidí v Česku i zahraničí, může po cestě přibrat spolujezdce. Ti samozřejmě neplatí plnou cenu. Spokojené budou obě strany," přiblížil podstatu fungování zakladatel Jízdomat.cz Jan Mittner.
ČTĚTE TAKÉ: |
Konec nevytíženým autobusům a snížení emisí
Cílem celého projektu podle něj je, aby na silnicích a dálnicích přestaly jezdit nevytížené autobusy, mikrobusy a osobní automobily. Naplnila by se tak myšlenka snížení emisí oxidu uhličitého a ekologického využití pohonných hmot. Cestující by přitom měli platit nákladovou cenu.
Co je JízdomatJízdomat.cz je portál zaměřený na zprostředkování spolujízdy. Je v provozu od podzimu 2010 a od té doby získal více než 25 000 registrovaných uživatelů, kteří spolujízdu využívají pravidelně. Návštěvnost serveru je 60 000 uživatelů měsíčně. |
Zapojit lze autobusy mající trasy na území České republiky, významnou složkou jsou ale také zahraniční jízdy. Ty se hodí především v období letních dovolených. Nejde ale o nabídku pravidelných linek, upozornil.
Jízdobus bude spolupracovat s webem Školní stonožka, který funguje na podobném principu. Zaměřuje se však na vytížení autobusů vezoucích děti ze škol a školek na pobyty v přírodě.
Jízdobus je umístěný na stránkách www.jizdomat.cz. Do systému se zapojili například dopravci Probo Bus, Artemis Autotransport, Czech Airlines Handling nebo ČSAD MHD Kladno na různých trasách.