Nikaragua stále nemá jasno v tom, jaká bude přesná trasa kanálu. Stavební povolení úřady podle všeho vydají až v druhé půli roku.
ČTĚTE TAKÉ: |
Možnost vybudovat kanál přes území Nikaraguy byl zvažován už před sto lety, ale nakonec ustoupil kanálu v Panamě o několik set kilometrů jižněji. Nový Gran Canal Interoseánico by měl být dlouhý přes 200 kilometrů, takže by byl výrazně delší než Panamský (82 kilometry) a také hlubší.
Zpoždění stavby
Koncesi ke stavbě a provozování kanálu získala loni v Hong Kongu sídlící firma HKND, která chce průplav dokončit za šest let.
Zpráva o zpoždění při stavbě kanálu v Nikaraguji přišla ve chvíli, kdy se řeší velké spory týkající se rozšíření Panamského průplavu. Stavební firmy hrozí přerušením prací, pokud jim panamská vláda neuhradí dodatečné náklady přesahující 1,6 miliardy dolarů (více než 32 miliard Kč). Neshody se už řeší na mezivládní úrovni: do Panamy se chystá například španělská ministryně dopravy.