První etapa výstavby metra D, které spojí centrum s jižní částí města, by podle původních předpokladů měla být dokončena do konce roku 2022.
„Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů.
Velké garáže u Blanky zejí prázdnotou. Úředníci ještě nerozdělili parkovací stání![]() |
„Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,“ doplnil náměstek. Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni řekl, že výkupy jsou „jednou z Achillových pat“ stavby metra D.
Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic.
Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.