Ke stejnému datu vycházelo v tuzemsku 123 značek deníků, meziročně o tři méně. Počet ostatních periodicky vycházejících novin loni meziročně klesl o 51 na 1560.
Vyplývá to z údajů Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu, které zveřejnil Český statistický úřad.
Celkem 2061 z celkových 3798 časopisových titulů vycházelo za účelem oslovení široké veřejnosti. Nejvíce z nich, celkem 542, bylo pro ženy, muže či pro rodinu. Dalších 448 titulů se věnovalo politice, filosofii, náboženství a kultuře. Třetí nejpočetnější skupinu tvořily magazíny věnované cestovnímu ruchu, volnému času a sportu, kam patřilo 350 titulů.
Zbylých 1737 značek časopisů bylo určeno pro čtenáře se specifickými potřebami. Z toho největší část připadala na odborné tituly z oblasti techniky, vědy a výzkumu, kterých v ČR ke konci minulého roku vycházelo 920.
Vydavatelé v poslední době rozvíjejí spíše internetové aktivity a řada tištěných titulů tak i v letošním roce končí. Vydavatelství Axel Springer Praha například přestane koncem letošního roku vydávat měsíčníky Popcorn a Top dívky.
Mladá fronta přestala v červenci kvůli klesajícímu počtu prodaných výtisků vydávat týdeník MF Plus. V květnu skončil také anglicky psaný ekonomický týdeník společnosti Stanford Czech Business Weekly.