Připravovaná radiála by měla propojit Smíchov a Radlice. Projekt už je hotový, nyní je v územním řízení a vypořádávají se došlé připomínky. Pokud by se měl projekt změnit, musel by s tím souhlasit magistrát jakožto investor.
Primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) sice nedávno uvedl, že stavbu v kontextu potřebnějších investic nepovažuje za prioritní, následně to však na jednání zastupitelstva popřel. V každém případě podle něj město bude v projektové přípravě stavby pokračovat.
Podle Mazura Piráti a zástupci občanských spolků z Prahy 5, kteří kandidovali a ve volbách uspěli spolu s nimi, nemají problém se současným trasováním radiály, protože lepší v zásadě vymyslet nejde. Projekt by se nicméně podle starosty měl stáhnout z územního řízení a v některých aspektech přepracovat. „Nešťastné je zejména řešení křižovatek, které mají ústit do stávající zástavby,“ řekl starosta. Změna projektu by znamenala nové posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) a nové územní řízení.
Nelíbí se to zástupcům prakticky všech ostatních stran, podle kterých by to znamenalo faktické zastavení projektu s velkým rizikem, že se neuskuteční nikdy. Starosta nicméně míní, že jde o přehnané reakce. Může podle něj ještě hodně dlouho trvat, než se podaří dokončit výkupy pozemků a další majetkové otázky, nutné pro zahájení stavby. Mezitím by se podle něj dalo stihnout přepracování projektu.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.