Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, který byl zveřejněn v internetové verzi magazínu Retail Info plus.
ČTĚTE TAKÉ: |
Jako hlavní nákupní místo si samoobslužnou drogerii podle průzkumu vybralo 43 procent domácností. Velmi silnou pozici mají také hypermarkety, ve kterých nejvíce utrácí dalších 30 procent domácností. Následují diskontní prodejny (11 procent), supermarkety (osm procent) a malé samoobsluhy (pět procent).
352 korun. Tolik stojí jedna návštěva specializované drogerie
"Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 korun. V případě hypermarketů je průměrná útrata 390 korun," uvedla společnost Incoma GfK.
Nejpočetnější je síť drogerií Teta, která čítá 680 prodejen. Řetězec dm drogerie markt na tuzemském trhu disponuje více než 200 obchody.
Společnosti Rossmann a Schlecker mají shodně zhruba 140 poboček. Společnost Schlecker nedávno koupila firma p.k. Solvent, která v Česku provozuje sít drogerií Teta.
Tržby drogerií rostly i přes krizi
Čtveřici největších drogistických řetězců předloni v Česku i přes dozvuky hospodářské krize a konkurenci hypermarketů a diskontních prodejen vzrostly tržby o pět procent na rekordních 14,8 miliardy korun. Loňské tržby zatím nebyly zveřejněny.