Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Pandemie nahrála diskontům. Velká nákupní centra lidé postupně opouštějí


V brněnském nákupním centru Olympia se otevřela druhá pobočka obchodu s levným oblečením Primark. (14. září 2022) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Premium Doporučujeme
Developeři se v poslední době místo výstavby velkých obchodních center více soustřeďují na takzvané retailové parky, se kterými se snáz dostanou i do menších měst. Většinou se nacházejí na jejich okraji v těsné blízkosti potravinových řetězců. Díky strategické poloze totiž nacházejí snáz nájemce. Zájem o další expanzi mají zejména diskontní řetězce.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Nástup diskontů potvrzují i čísla. Ještě loni na jaře provozoval v Česku diskontní řetězec Action pět prodejen, aktuálně jich má téměř čtyři desítky. Jenom během letošního roku otevřeli 20 nových prodejen a podobné tempo plánují zachovat i příští rok.

Prodejny i na venkově

„V rámci naší expanze je pro nás klíčové hledat lokality, ve kterých ještě nepůsobíme. Naším cílem tedy není soustředit se na některé regiony více než na jiné,“ řekl generální ředitel řetězce Action pro Českou a Slovenskou republiku Petr Juliš. Vedle mnoha nezbytností pro každodenní použití, jako jsou čisticí prostředky či domácí nebo školní potřeby, nabízí nizozemský řetězec i hračky nebo produkty pro kutily.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: