Osobní vlaky i rychlíky z Masarykova nádraží jedoucí do Kralup a dále do Děčína vyjedou v jiných časech, které se proti běžnému jízdnímu řádu mohou lišit o jednotky minut. Změny se týkají většiny spojů na této trati.
Slavný viadukt přes Vltavu měří kilometr, mostní oblouky rozeberou na dílky |
Vyplývá to z jízdních řádů zveřejněných na stránkách SŽDC. „Čas odjezdu vlaků na trase z Kladna bude většinou zachován. Končit ale budou v nově vzniklé stanici na Vltavské, v Bubnech, či v Dejvicích,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Oprava Negrelliho viaduktu zvýší kapacitu trati, nejvyšší povolená rychlost vlaků se tu zvýší ze současných 40 na 60 kilometrů v hodině. Vzroste rovněž počet vlaků, které přes most za hodinu projedou. Rozsáhlá rekonstrukce mostu vyjde na 1,44 miliardy korun, téměř miliardu bude možné proplatit z evropských fondů.
Celá rekonstrukce potrvá přes tři roky. Oprava viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha.
Součástí oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označují odborníci za havarijní.
Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.