Nyní se s úřady jedná o zhruba sedmdesáti stanicích. Ty vybuduje společnost Olife Energy, za kterou stojí bývalý šéf Českých drah a české pobočky pojišťovny Axa Petr Žaluda. „Chceme aby lidé měli na blízku nejen naši pobočku, ale i dobíjecí stanici,” říká Jiří Huml, který má v Monetě na starosti sdílené služby.
Žaluda vydržel v čele národního dopravce celých pět let, nejdéle ze všech dosavadních šéfů. Nejvíce se ale „proslavil“ svým platem půl milionu korun měsíčně, při svém odchodu v roce 2013 navíc inkasoval zlatý padák ve výši 24 měsíčních platů, jednorázově mu tedy České dráhy vyplatily 12 milionů korun. Z pozice šéfa ČD ho odvolal tehdejší ministr dopravy v Rusnokově vládě Zdeněk Žák, který to zdůvodnil vysokým zadlužením společnosti. Rusnok tehdy personální změny prý schválil s obavou, aby České dráhy nedopadly podobně jako společnost Sazka, která musela nakonec projít konkurzem.
Z Prahy do Bibione elektromobilem zadarmo. Jde to, ale dře to![]() |
Zástupci Monety se snažili jednat i s velkými energetickými společnostmi, které již sítě dobíjecích stanic v Česku provozují, pro ně ale projekt údajně nebyl zajímavý. Společnou řeč našly až s Žaludovým startupem. Olife Energy ambici vybudovat v Česku síť dobíjecích stanic prezentoval již loni na podzim. Stanice pro Monetu mají tvořit jen část chystané sítě.
„Pro stanice ve městech ale chybí podpora, výhodnější je stavět je u dálnic, ale to my nepotřebujeme,” popisuje Huml.
Při jízdě elektromobilem po Česku si musíte dobíjení naplánovat, říká šéf e-mobility Siemensu![]() |
Moneta Money Bank postupně převádí svůj vozový park na elektřinu. Naráží ale na řadu problémů. Výrobci těchto aut například nepočítali s tím, že jich někdo bude chtít dobíjet v jedné garáží desítky.