Na koho tento model míří, se pozná již po usednutí za volant. Uvnitř se totiž Peugeot 5008 trochu liší od většiny svých konkurentů.
Má nižší střechu, než je v této automobilové kategorii obvyklé, což se bude líbit hlavně řidiči. Ten si zde nebude připadat, jako kdyby řídil dodávku, a kvalitní interiér s nezvykle šikmou středovou konzolou jej příjemně obklopí.
Skoro jako v běžném "nižším" autě. Cílem nejspíš bylo dát mu pocit většího splynutí s automobilem.
Nižší stavba vozu ale neovlivnila jeho praktičnost a prostornost. Peugeot 5008 pohodlně pobere pětici dlouhých pasažérů, a když je třeba, ke kratším přesunům dalších dvou dětí poslouží sedadla ve třetí řadě, která lze snadno vyklopit z podlahy velkého kufru.
Podobně jako u konkurentů jde jen o nouzové řešení; místa je na nich vskutku poskrovnu, ale každá sedačka se počítá.
Prostřední sedadla lze stejně jako v koncernovém Citroënu C4 Picasso nezávisle na sobě posouvat (podle toho, zda potřebují více prostoru pasažéři, nebo zavazadla) a zatažením za páčku sklopit jejich opěradla k sedákům, přičemž se sedačky samy sníží tak, aby plynule navázaly na dno kufru. V "dodávkové" úpravě pak pěttisícosmička pobere až 2506 litrů nákladu.
Pro pití ruku víc než dlouhou
Odkládacích prostor je také dost, jediná nedomyšlenost se týká nápojů. Pod vyjímatelným popelníkem ve tvaru válce najdete mělký otvor, do kterého se nápoje mají odložit. To je ovšem kdesi v úrovni opěradla, takže si při popíjení pěkně zohýbáte pravou ruku. Okolí řadicí páky totiž zabírá velký ovladač elektronické parkovací brzdy.
HodnoceníZa volantem + 25 % Rodina +50 % Cena +25 % |
Také řízení je přesné a vyvážené, dokonce v něm lze najít i trochu citu. Na silnici tento vůz příjemně překvapí, pochopitelně od něj ale nelze čekat sportovní svezení. Velká, bohatě prosklená karoserie se v zatáčkách trochu kroutí, tlusté přední sloupky omezují výhled šikmo ven a stabilizační systém nelze vypnout v rychlostech nad 50 km/h.
Ke svižnější jízdě se hodí přeplňovaný benzinový motor 1,6 litru s výkonem 156 koní, nezatěžuje totiž příď tolik jako turbodiesely, a přitom jim dokáže konkurovat svou pružností. Svůj maximální točivý moment podává již od 1400 otáček a je kultivovaný. Navíc si při klidné jízdě vystačí s přídělem do osmi litrů na 100 km. Což není u podobných menších přeplňovaných motorů samozřejmostí.
DATARozměry 4529x1837x1622 mm |