Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

PIAF láká na osobnosti v porotě a na nízké ceny

Média

  19:01
První ročník Pražského mezinárodního festivalu reklamy (Prague International Advertising Festival - PIAF), který se uskuteční v dnech 19. až 21. května v pražském Žofíně, chce nalákat účastníky na jména světových osobností reklamy v porotě. A na nízké ceny za účast.

Taková koncentrace reklamní elity v Praze ještě nebyla, říká ředitel festivalu Marek Hlavica. foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

"Myslím, že půjde o největší reklamní událost letošního roku. Máme porotu na nejvyšší světové úrovni, pokud jde o současnou reklamní kreativitu. Také v doprovodném programu vystoupí zahraniční hvězdy v takové koncetraci, jaká v Praze ještě nebyla," uvedli na dnešní tiskové konferenci výkonný ředitel festivalu Marek Hlavica a programový ředitel Václav Sochor. Mezi největší hvězdy festivalu podle nich patří vedle prezidenta poroty Tima Delaneyho také kreativní ředitel americké agentury Arnold Worldwide Pete Favat nebo partner agentury Scholz&Friends Matthias Schmidt. Vesměs zakladatelé, partneři či kreativní ředitelé významných světových agentur přijedou z deseti zemí.

"Je to obrovská příležitost založit v České republice tradici, kterou lze ve svém oboru přirovnat k Pražskému jaru nebo Mezinárodnímu filmovému festivalu v Karlových Varech," tvrdí Hlavica.

Ještě větším lákadlem však může být pro případné účastníky zaváděcí cena za přihlášku soutěžní práce i za návštěvu festivalu. Ta je totiž oproti srovnatelným zahraničním akcím znatelně nižší. "Pro první ročník jsme zvolili jednotné startovné 100 euro za jednu soutěžní přihlášku. Na většině srovnatelných zahraničních festivalů se platí od 200 euro výš, někde i 400 až 500. My jsme šli záměrně nízko, protože jsme si uvědomili, že dnes každý své investice velmi pečlivě zvažuje, a chceme, aby lidé z Evropy i ze světa měli možnost si účast v Praze vyzkoušet," uvedl Hlavica.

Plné vstupné na celý program festivalu bude podle něj stát 500 eur, přičemž organizátoři počítají s možností volného vstupu pro ty studenty odborných škol, kteří budou pomáhat při organizaci.

"Počítáme s tím, že proběhne mailing na 6,5 tisíce mailových adres kreativních reklamních pracovníků po celém světě. Vydáváme také newsletter, který půjde na 3,5 tisíce adres po celé Evropě. A na rozdíl od jiných světových festivalů, během jejichž konání hotely v okolí většinou zdražují služby, nám se podařilo vyjednat, že pražské hotely v okolí Žofína hostům festivalu ceny sníží," popsal další lákadla ředitel festivalu. Praha by podle jeho slov měla nalákat podobné publikum jako reklamní festival Golden Drum ve slovinské Portoroži či vůbec nejslavnější soutěž pro tvůrce reklamy Cannes Lions ve francouzském Cannes. "Nic podobného v tomto měřítku ve středoevropském regionu není," uvedl Hlavica.

Dvacetičlenná odborná porota bude hodnotit soutěžní práce v devíti standardních kategoriích (například v oblasti tištěné, online, video či audioreklamy, venkovní reklamy a podobně), desátou, speciální kategorii tvoří zvláštní cena za nejkreativnější pivní reklamu. "V jednom ruském odborném časopisu to už vyvolalo povzdech, že to se dalo od Čechů čekat," konstatoval ředitel festivalu.

Vedle zlatých, stříbrných a bronzových cen má porota právo udělit i cenu Grand Prix pro absolutního vítěze festivalu, ta však být udělena nemusí. Uzávěrka pro přihlášení soutěžních prací je 23. dubna.

Doprovodný program akce počítá s přednáškami, s nimiž vystoupí zejmén zahraniční lektoři. "Už teď mohu upozornit na vystoupení Steva Kinga, ředitele světové sítě agentur Zenith Optimedia o proměně médií nebo Suveera Kothari ze společnosti Google o budoucnosti videa na internetu," říká programový ředitel PIAF Václav Sochor.

Celkový rozpočet prvního ročníku festivalu se pohybuje mezi šesti a sedmi miliony korun. Kvůli jeho pořádání byla založena akciová společnost. Jméno iniciátora celého festivalu nechtěl Hlavica na dnešní tiskové konferenci uvést, Lidovým novinám však už loni v říjnu potvrdil své autorství tohoto projektu ředitel české pobočky reklamní sítě Publicis Martin Štěpánek.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!