Novelu nyní projedná školský výbor. Jde o směrnici Evropské unie, kterou Česká republika musí přijmout do prosince. Pokud se nová služba, takzvaný product placement, dočká schválení, mohly by se konkrétní výrobky objevovat jako přirozená součást děje ve filmech i seriálech. Divák by na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří tabákové výrobky a léky na předpis. Reklama také nesmí být v pořadech pro děti.
Ministr kultury Václav Riedlbauch poslancům řekl, že zákon je nutné přijmout nejenom kvůli EU, ale také kvůli sjednocení podmínek pro všechny poskytovatele zmíněných služeb. "Televizní společnosti čelí právní nejistotě, je nutné za účelem zamezení narušování hospodářské soutěže používat pro všechny audiovizuální služby alespoň základní stupeň pravidel," řekl Riedlbauch. Zmínil také, že novela ruší denní limit pro reklamu a teleshoppingové vysílání. "Zůstává pouze limit 12 minut během vysílací hodiny," uvedl.
Norma se věnuje také vysílání na internetu, podle Riedlbaucha ale smyslem zákona není regulace internetu. Platit by pro něj měla stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize. Podle EU proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli spotřebitelé chráněni.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která dohlíží na televize a rádia, začne sledovat a regulovat i video na internetu. Při rozhodování by ale měla přihlížet k verdiktům komise, kterou si weboví vydavatelé ustavili.