Zatímco v únoru se smluvní cena za doručení jedné pneumatiky pohybovala okolo 50 korun, nyní je to mezi 75 a 100 korunami.
Internetové obchody následně na zvýšení cen pošty zareagovaly zdražením přepravy. „Všechny e-shopy jsou nuceny zdražit dopravu tohoto zboží,“ uvedl ředitel obchodu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Půjde o zdražení okolo 25 korun, dodal. Nyní na webu Pneumatiky.cz doprava kurýrní službou stojí 75 korun za pneumatiku.
Operativní leasing jako past: škrábance a kilometry navíc auto prodraží |
Po zdražení podle Schwangmaiera zřejmě začne část prodejců objednávat přepravu u konkurenčních doručovatelských firem.
„Během 20 dnů prodáme 40 procent z celého objemu zimních pneumatik, proto je pro nás kvalitní a spolehlivá doprava extrémně důležitá. Podle našich průzkumů, má-li zákazník možnost volby, vybere si na základě svých zkušeností raději soukromého dopravce na úkor České pošty v poměru 70:30. I proto jsme se s poštou snažili jednat o změnách a zkvalitnění služeb, ale paradoxně nám vycházeli častěji vstříc dopravci jako Geis, PPL, DPD a další,“ dodal.
Zdražení přepravy může být příčinou i zdražení služeb pneuservisů. Většina z nich je zvyklá na dodávky v reálném čase, což jim umožňuje držet menší zásoby.