Správní rada Fiatu pak po dnešním zasedání sdělila, že firma by se mohla spojit s evropskou divizí GM a vytvořit skupinu, která by spolu s americkým
Chryslerem dosahovala ročních tržeb 80 miliard eur (2,1 bilionu Kč).
O možnosti spojení mezi Fiatem a Opelem respektive GM Europe má v pondělí jednat v Berlíně generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne s německými ministry hospodářství a zahraničí. GM se snaží nalézt kupce pro některé divize včetně GM Europe, protože v rámci rozsáhlé restrukturalizace potřebuje zeštíhlet, aby ještě získala nárok na pomoc od americké vlády.
"Převzetí Opelu by pro nás bylo mimořádnou příležitostí; byl by to ideální partner a skupina, kterou bychom vytvořili, by byla velmi silná," řekl Montezemolo.
Správní rada poté uvedla, že Fiat asi zváží oddělení automobilové divize Fiat Group Automobile rozšířené o GM Europe do samostatné firmy. Ta by měla
vlastní akcie, které by byly uvedeny na burzovní trhy.
Opel má podobně jako ostatní automobilky potíže v důsledku nynější ekonomické krize. Vedení firmy říká, že potřebuje 3,3 miliardy eur na překonání krize. Německá vláda s přímou státní pomocí pro firmu nepočítá a
kancléřka Angela Merkelová navrhuje podpořit investora do Opelu úvěrovými
garancemi.
Fiat má zároveň sjednanou alianci s americkou společností Chrysler. Ta tento týden vyhlásila bankrot a její právníci říkají, že firma se bude snažit prodat klíčové aktivity do rukou Fiatu.
O Opel vyjádřil zájem i kanadský výrobce autodílů Magna International. Tato firma již předložila německému ministru hospodářství Karlu-Theodorovi zu Guttenbergovi koncept svého plánu.
Chryslerem dosahovala ročních tržeb 80 miliard eur (2,1 bilionu Kč).
O možnosti spojení mezi Fiatem a Opelem respektive GM Europe má v pondělí jednat v Berlíně generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne s německými ministry hospodářství a zahraničí. GM se snaží nalézt kupce pro některé divize včetně GM Europe, protože v rámci rozsáhlé restrukturalizace potřebuje zeštíhlet, aby ještě získala nárok na pomoc od americké vlády.
"Převzetí Opelu by pro nás bylo mimořádnou příležitostí; byl by to ideální partner a skupina, kterou bychom vytvořili, by byla velmi silná," řekl Montezemolo.
Správní rada poté uvedla, že Fiat asi zváží oddělení automobilové divize Fiat Group Automobile rozšířené o GM Europe do samostatné firmy. Ta by měla
vlastní akcie, které by byly uvedeny na burzovní trhy.
Opel má podobně jako ostatní automobilky potíže v důsledku nynější ekonomické krize. Vedení firmy říká, že potřebuje 3,3 miliardy eur na překonání krize. Německá vláda s přímou státní pomocí pro firmu nepočítá a
kancléřka Angela Merkelová navrhuje podpořit investora do Opelu úvěrovými
garancemi.
Fiat má zároveň sjednanou alianci s americkou společností Chrysler. Ta tento týden vyhlásila bankrot a její právníci říkají, že firma se bude snažit prodat klíčové aktivity do rukou Fiatu.
O Opel vyjádřil zájem i kanadský výrobce autodílů Magna International. Tato firma již předložila německému ministru hospodářství Karlu-Theodorovi zu Guttenbergovi koncept svého plánu.