"Za každou jízdu si Lime strhne od uživatele 25 korun plus poplatek dvě koruny za každou ujetou minutu."
Takže když pojedu 10 minut zacáluju 45 Kč. Když půlhodinku, tak 85 Kč. Jak rychle ten krám jede a jaká je skutečná přepravní rychlost vzhledem k dopravní situaci?
Tak mne napadá, že levnější a přibližně stejně rychlé je jít pěšky a že ta elektrokoloběžka zejména provozovaná v centru Prahy je akorát pro provokující majetné snoby.
Dlouhodobě na kolisty v Praze ser..., kde tedy ty kolobezky můžou jezdit, na Jižní spojce?
Kdyby policie, státní i městská, dělala to, co má, bylo by po problému za dva dny. Motorové vozidlo, povinnosti řidiče a provozovatele jsou jasné. A ve správním řízení - řízení motorového vozidla bez ŘP - by to dalo více než 2 tisíce. Jenže to by Prahu nesměli ovládat aktivisté, kteří s firmami, které vědomě a s cílem vydělat porušují zákony, místo striktně právního jednání uzavírají "memoranda". No a bude hůř.
No jo, na mnoho neduhů společnosti by ku nápravě stačilo pouhé dodržování stávajících zákonů a jejich důsledné vymáhání.
Jenže to nevymáhání je místy i politikum, je za tím kšeft nebo nějaká potróblá ideologie. Případně tohle vše dohromady.
A na co si vlastne stezujou ? Mestaci muzou vybirat po 2000 od kazdeho, koho uvidi. Blbe zaparkovnay kolobezku muzou zabavovat (auta taky odtahujou) a zase dat flastr. Kzdyt je to pro mesto kseft jak blazen.
přesně! Auta odtahujou a všude se valící koloběžky je problé? Posbírat je dodávky a vydat až po zaplacení pokuty. Kde je problém?
Segveje/kola/elektrokola/koloběžky/elektrokoloběžky = špatně?
Tento "problém" už před mnoha lety vyřešili v mnoha zemích (na západ od nás) budováním stezek pro cyklisty mezi chodníkem a vozovkou. Poprvé jsem tyto stezky viděl ve Strallsundu (neručím ze pravopis) již v roce 1959. Proč jenom vydávat samé zákazy, přjíkazy a zákazy zákazů a neokoukat něco, co jinde už dlouhá desetiletí smysluplně funguje?
Už vás vidím, jak budete budovat v Pražských ulicích cyklostezky. To vám jednoduše šířka ulic nedovolí. Tam kde to bylo možné, většinou již cyklostezky jsou. (často i na velice nesmyslných místech). Podotýkám že na kole jezdím často. Zároveň jezdit na koloběžce/kole mezi hromadou aut je velké riziko. Jezdit po chodníku je také riziko. Zvláště v centru kde jsou davy zmatených turistů. Spousta cyklistů v Praze jezdí rádo v protisměru, pravděpodobně si myslí, že pro ně zákaz vjezdu neplatí. Už se mi dokonce stalo, že jsem přecházel jednosměrnou ulici, rozhlížel se na stranu odkud jezdí auta, vstoupil do vozovky neb nic nejelo a vrazil do mne cyklista v protisměru. Naštěstí se to obešlo jen s pár odřeninami na obou stranách.... musel jsem mu pak v telefonu ukázat že "zákaz vjezdu" který projel OPRAVDU platí i pro cyklisty....
Jen doplňující otázečku, vlastně dvě:
Kolik má Praha Městských policistů?
Co dělají?
Momentálně se učí vyslovit bez zakoktání složité slovo "koloběžka". V další fázi se budou učit koloběžku rozpoznat mezi jinými pohyblivými předměty.