Na pražském letišti. Jízdenku MHD lze koupit bezkontaktní kartou |
Interval spojů se prodlouží v průměru o asi dvě minuty na zhruba deset minut. Do běžného režimu se spoje vrátí od pondělí 15. ledna. Omezení se týkají spojů na území Prahy, nikoliv příměstských linek. Na omezení upozornil server iRozhlas.cz.
Podle Šubrta je řidičů jednak nedostatek, navíc mnohdy zcela vyčerpali maximální počty přesčasových hodin. „Poloprázdninový provoz PID v prvních dvou lednových týdnech je tak zaveden proto, aby od začátku nového roku byly sníženy požadavky na odpracované hodiny řidičů, případně aby byla některým z nich nabídnuta možnost si dovybrat volno, k čemuž jen asi týden trvající vánoční svátky neposkytovaly dostatek prostoru,“ uvedl.
Na nedostatek řidičů tramvají a autobusů si loni stěžoval například dopravní podnik (DPP). Kvůli chybějícím zaměstnancům udělal náborovou kampaň. Problémy byly rovněž v příměstské dopravě, zejména na Kladensku.
Omezení nebudou platit pro příměstské spoje
Ropid tvrdí, že omezení nezpůsobí dopravní potíže. MHD proti jiným obdobím na začátku ledna prý využívá o deset až 20 procent méně cestujících.
Proti běžným prázdninám budou v provozu všechny školní linky a posílený počet spojů pojede na studentských linkách typu 107 či 143. Omezení nebudou platit pro příměstské spoje a stejně tak se nevztahují na městské linky, jejichž spoje jsou s provozem těch příměstských koordinovány.
Největším dopravcem v hlavním městě je Prahou vlastněný dopravní podnik (DPP), který zaměstnává téměř 11.000 lidí. DPP provozuje tramvaje, metro, autobusy a lanovku. V rámci autobusové sítě působí soukromí dopravci, s kterými uzavírá Ropid smlouvy na provoz linek.