Důvodem je zřejmě to, že firma nestíhá vyřizovat objednávky. A také technické problémy.
„Po měsíci, kdy jsem si objednala zavedení služby do kanceláře a kdy jsem firmu upomínala, mi napsali z automaticky generovaného emailu, že 'kvůli velkému zájmu o Internet Express se lhůty posouvají',“ řekla LN jedna ze zájemkyň o službu Tereza Zavadilová. Stížností jen do LN přišlo ale několik.
Obdobnou zkušenost má i Pavel Kolář, který chtěl vyměnit vytáčené připojení za rychlejší verzi. „Došel jsem na Telepoint, objednal si službu a paní mi sdělila, že do 20 dní pošlou návrh smlouvy, následně dorazí modem a technici,“ říká s tím, že se ale dlouhou dobu nic nedělo. Asi po pěti týdnech čekání zavolal na Telecom, kde mu bylo pouze řečeno, že ústředna v místě bydliště je přeplněná a že mu to měla říct pracovnice Telepointu. „Po několika dnech na rozmyšlenou jsem objednávku zrušil,“ dodává s tím, že si nakonec objednal konkurenční službu od UPC a po čtyřech pracovních dnech už internet chodil.
Telecom se brání tím, že průměrná doba zřízení internetu je v současné době asi dva týdny. „Ti zákazníci, kteří nyní čekají, většinou čekají z technických důvodů,“ vysvětluje mluvčí Telecomu Martin Žabka. Většinou jsou nedostačující technické parametry linky. Proto firma podle něj posiluje provozy a počty lidí, kteří se zaváděním zmíněné služby zabývají.
Službu nakonec ale nemá ani jeden z klientů Telecomu, kteří se podělili s LN o své zkušenosti. Tereze Zavadilové po delší době operátor sdělil, že z technických důvodů jí službu nemohou zajistit. „Dali velké peníze do reklamy, udělali akci na modem a měsíc provozu internetu za korunu a nestíhají realizovat ani staré objednávky,“ rozčiluje se klientka, jejíž podnikání je přitom na internetovém připojení závislé.
Týdně Telecom v průměru přijme více než osm tisíc objednávek. A přiznává, že stížnosti existují. „Řešíme je individuálně a jejich množství je v souladu s počty zákazníků,“ sdělil Martin Žabka.
Kolik lidí na zavedení internetu čeká, nelze podle Telecomu přesně stanovit. „Většina čekajících zákazníků je odbavena velmi rychle. Bohužel v případě, kdy se vyskytnou nepředvídatelné technické problémy v konkrétní lokalitě, celá skupina postižených zákazníků čeká déle,“ uzavírá Martin Žabka.
„Po měsíci, kdy jsem si objednala zavedení služby do kanceláře a kdy jsem firmu upomínala, mi napsali z automaticky generovaného emailu, že 'kvůli velkému zájmu o Internet Express se lhůty posouvají',“ řekla LN jedna ze zájemkyň o službu Tereza Zavadilová. Stížností jen do LN přišlo ale několik.
Obdobnou zkušenost má i Pavel Kolář, který chtěl vyměnit vytáčené připojení za rychlejší verzi. „Došel jsem na Telepoint, objednal si službu a paní mi sdělila, že do 20 dní pošlou návrh smlouvy, následně dorazí modem a technici,“ říká s tím, že se ale dlouhou dobu nic nedělo. Asi po pěti týdnech čekání zavolal na Telecom, kde mu bylo pouze řečeno, že ústředna v místě bydliště je přeplněná a že mu to měla říct pracovnice Telepointu. „Po několika dnech na rozmyšlenou jsem objednávku zrušil,“ dodává s tím, že si nakonec objednal konkurenční službu od UPC a po čtyřech pracovních dnech už internet chodil.
Telecom se brání tím, že průměrná doba zřízení internetu je v současné době asi dva týdny. „Ti zákazníci, kteří nyní čekají, většinou čekají z technických důvodů,“ vysvětluje mluvčí Telecomu Martin Žabka. Většinou jsou nedostačující technické parametry linky. Proto firma podle něj posiluje provozy a počty lidí, kteří se zaváděním zmíněné služby zabývají.
Službu nakonec ale nemá ani jeden z klientů Telecomu, kteří se podělili s LN o své zkušenosti. Tereze Zavadilové po delší době operátor sdělil, že z technických důvodů jí službu nemohou zajistit. „Dali velké peníze do reklamy, udělali akci na modem a měsíc provozu internetu za korunu a nestíhají realizovat ani staré objednávky,“ rozčiluje se klientka, jejíž podnikání je přitom na internetovém připojení závislé.
Týdně Telecom v průměru přijme více než osm tisíc objednávek. A přiznává, že stížnosti existují. „Řešíme je individuálně a jejich množství je v souladu s počty zákazníků,“ sdělil Martin Žabka.
Kolik lidí na zavedení internetu čeká, nelze podle Telecomu přesně stanovit. „Většina čekajících zákazníků je odbavena velmi rychle. Bohužel v případě, kdy se vyskytnou nepředvídatelné technické problémy v konkrétní lokalitě, celá skupina postižených zákazníků čeká déle,“ uzavírá Martin Žabka.