Sobota 25. května 2024, svátek má Viola
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique: pouze pár prohřešků

Ekonomika

  21:33
Nová generace Twinga si s sebou nese jen pár nedostatků. Je to totiž docela zábavné a roztomilé auto. Rychlá verze od RenaultSport dostane skvělý základ. Jsou vesměs jednoduché, skoro až primitivní, a hodně připomínají auta ze staré školy, kde je jen hlučný živý motor, fofrklacek a volant. Nic víc. Žádné nesmysly okolo vás.

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique foto: ve spolupráci s Autoweb.cz

Jízda s Renaultem Twingo je tak trochu retro a rozhodně je zábavná. Přesto je ale nové Twingo moderní auto, které splňuje požadavky doby. Má stabilizaci, airbagy a ABS, plní emisní normu Euro 5, je vstřícné vůči chodcům, kteří se vrhají pod kola aut, a nabízí zákazníkům možnosti individualizace designu pomocí nejrůznějších barviček a roztomiloučkých samolepčiček.

V nabíce nového Renaultu Twingo je prozatím jeden motor, ale rozhodně automobilka zvolila dobře. Čtyřválcová atmosférická dvanáctistovka o výkonu 75 koní je velmi živá, pohotově reaguje na plyn a je radost honit ručičku otáčkoměrem. Ve městě přitom poskytuje slušný točivý moment v nízkých otáčkách a dokáže se odměnit velmi příznivou spotřebou kolem 7 litrů na 100 km. Kombinovaná spotřeba se pak pohybuje u 6 litrů na 100 km.

I za městem je ale Twingo ve svém živlu a neztratí se překvapivě ani na dálnici. Jen se musíte smířit s hlukem od motoru v rychlostech nad 120 km/h (nepřebije ho ani podprůměrné rádio) a s tím, že si v levém dálničním pruhu moc respektu nezískáte. Když se ale naučíte pracovat s řadící pákou a budete motor udržovat nad 3500 ot./min., pojede Twingo dost svižně na to, abyste nebyli na silnici pro ostudu.

Nejvíce zábavy si ale užijete na zatočené silnici někde za městem. Převodovka je docela slušně odstupňovaná a dvojka, trojka a čtyřka jsou hezky za sebou. Z motoru tak dostanete maximum a díky nízké hmotnosti (pohotovostní i s řidičem má hodnotu 1025 kg) nemá Renault Twingo s nabíráním rychlosti problém. Nezaskočí ho ani prudké stoupání.

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

Základní krabička Acces za akčních 164 900 korun nemá ani posilovač řízení. Ale je levná. Zajímavější z pohledu uživatele je prostřední výbava Trend za akční cenu 194 900 korun. Dostanete totiž už vedle posilovače i klimatizaci a tempomat s omezovačem rychlosti. Výbava Dynamique, kterou mělo i testované auto, je pak vskutku rozmazlující a navíc má otáčkoměr, který se vám bude hodit. Takže doporučujeme za Twingo utratit 204 900 korun. V nejvyšší výbavě totiž dostanete i praktické zadní posuvné a sklopné sedačky. Po jejich odsunutí odvezete další dva dospělé, ale zároveň můžete zvětšit kufr na akceptovatelnou velikosti, když jedete sami.

V zatáčkách poslouchá na slovo a díky tuhému podvozku se velmi dobře řídí. Sice se na rozbité silnici roztřese jako ratlík, ale to je spíše vlivem malých kol a krátkého rozvoru. Kultivovanost Škody Citigo nebo Kie Picanto nečekejte, ale zas dostanete velmi zábavný a takový trošku chuligánský projev. Vadou na kráse je pak jen řízení a hlavně poloha řidiče za volantem.

ČTĚTE TAKÉ:

Sedí se moc vysoko, volant nejde pořádně nastavit a i když jsem seděl na krátké pokrčené nohy s kolmým opěradlem sedadla, stejně jsem se musel za volantem natahovat. Je moc sklopený (skoro jak v dodávce a nejde přitáhnout k tělu) a kvůli tomu se nemůžete zapřít do sedačky, takže v autě v zatáčkách poletujete ze strany na stranu. Škoda, protože jinak by se dalo Twingo řídit mnohem přesněji.

Pořád přemýšlím nad tím, kdo dělá u Renaultu ergonomii a koho používají jako figuranta. Pravděpodobně to bude nějaký mutant z jiné planety, protože si nedovedu představit tělesné propozice člověka, který by si v Twingu našel uvolněnou a zároveň správnou polohu v sedačce. Každopádně je tu velký prostor ke zlepšení do faceliftu...

VERDIKT:

Nový Renault Twingo se povedl. Je radost ho řídit a je s ním opravdu zábava. Nebýt té mizerné pozice za volantem, vlastně by mu nebylo co zásadního vytknout. Důležité ale je, že se Renault držel při zemi s cenou a vy můžete mít za dvě stě tisíc korun slušné a originální auto s velmi rozumnými provozními náklady. Pro nadšence je důležité, že pro verzi RS tohle auto připravilo velmi slušný základ.

Autoři: ,

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...