Prostá je již střecha nejlevnějšího "otevíracího" Renaultu. Pokud ji chcete sundat, prostě se elektricky otočí kolem svého centrálního kloubu za vašimi zády, pod odklápěcí víko kufru. Jednoduché, účinné.
Francouzská značka však není ta, která tuto dokonale jednoduchou a účinnou koncepci vymyslela. Spíš okopírovala a pozměnila. Podobně řešenou střechu poprvé představilo italské designérské studio Pininfarina ve své koncepční studii Volá již v roce 2001 a pak ji využila omezená série Ferrari 575M Superamerica.
Ale nejsou to úplně stejné střechy. Renault ukládá svůj střešní díl pod zadní kryt kufru, který se musí nejprve otevřít, než pod něj střecha zajede. I tak celá akce trvá velmi krátkých dvanáct sekund. Pak je již třeba ji jen manuálně zajistit rychlým otočením střešního zámku.
Wind si tak můžete rychle "otevřít" třeba při čekání na semaforech, stačí zatáhnout ruční brzdu a podržet tlačítko. Složená střecha na rozdíl od běžně používaných a mnohem složitějších pevných skládacích navíc neomezuje zavazadlový prostor, který je skoro stejně velký jako v malém Renaultu Clio.
HodnoceníZa volantem |
Slovo roadster je namístě, přestože Renault svoji novinku schizofrenně nazývá "coupé roadster cabrio". Do Windu se vejdou jen dva pasažéři. To není nevýhoda, žádný takto malý kabriolet nepobere čtyři dospělé v alespoň relativním pohodlí, ve kterém by mohli přečkat delší cesty.
Dvojice si užije dostatek prostoru ve všech směrech a originální, dejme tomu "funky" interiér.
Zábava bude i za volantem. Automobilka pro tento vůz použila mix techniky ze svých standardních i sportovních modelů.
Wind má upravený podvozek minulé generace Clia, ovšem naladěný právě sportovním oddělením. Je to znát. Někomu se může zdát tvrdší, ovšem při rychlé jízdě neposkakuje ani na rozbitých silnicích a velmi ochotně se vrhá do zatáček. Na úzkých klikatých silničkách dokáže být Wind velmi hbitý – i díky své nižší hmotnosti, tuhé karoserii a při řízení s troškou citu.
Relativní jednoduchost vozu se projevila na jeho ceně. Nejlevnější Wind začíná i s docela štědrou základní výbavou na částce těsně pod hranicí čtyř set tisíc korun a šestnáctistovka je o padesát tisíc dražší. Navíc by se na jednoduché střeše časem nemělo mít co porouchat. Zkrátka jednoduchost... ?
Technické parametry
|