Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Revoluce v létání? Američané představili neobvyklé dopravní letadlo se šesti křídly

„Sedíme nad křídly!“ „A nad kterými?“ I tak by mohla vypadat debata při nástupu do letadla před cestou na dovolenou. Koncept amerického letounu SE200 jich má totiž hned tři páry. Aerolinky navíc láká zhruba třetinovou spotřebou oproti běžným letounům, pouze pětinové má vypouštět také emise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

První křídla ok, ty další budou v úplavu a turbulencích. Navíc je to fyzikální nesmysl, troje křídla se stejnou nosností budou mít vždycky větší odpor než jedny pořádný. Takže koncept úplně k ničemu.

0 0
možnosti
MV

Něco podobného nakreslil kdysi už Caproni. Tahle "stonožka" bude moci létat jen v ideálních podmínkách. Ona ta stará koncepce křídla, trupu a ocasních ploch se neustálila náhodou - rozhoduje bezpečnost a stabilita při poryvech.

0 0
možnosti
JK

Zdravá střevní mikroflóra z Vás děla univerzálního specialistu?;-D!!

0 0
možnosti
JL

[red baron]: a proč nemají ty křídla nad sebou, ale za sebou?

0 0
možnosti
JH

J17a52n 25H42a44j85s43k54ý

2. 6. 2021 11:03

Palivové nádrže nad hlavami cestujících? Při eventuální havarii to bude supermoderní krematorium.

0 0
možnosti
JL

6 křídel je slepá kolej, motýl má jen 4..., pták 2.... to jsou přírodou osvědčené koncepty.... snad by jich mohlo být 8...;-)

0 0
možnosti
JK

J70a78n 84K55u69d95e68r81a

2. 6. 2021 4:56

To bude mít asi stejný úspěch jako ten loňský koncept, kde letoun byl jedno velké delta křídlo. Asi jen vlhký sen ekologů a jiných aktivistů.

0 0
možnosti
PB

P36a40v56e86l 47B45e40ň41o

1. 6. 2021 23:23

Tak startup už popsali, teď si počkáme na stopup...

Nápadů, těch už bylo, jenom fyzika se už míň studuje...ale startupový team asi bude barevně a genderově vyvážený...

0 0
možnosti
DM

Trochu mi to připomíná šarlatany u dvora Rudolfa II.

0 0
možnosti
MB

Vidím jen tři křídla.

0 0
možnosti
VV

Už jsem se bál, že jsem sám! R^

0 0
možnosti
VC

Zdá se že tento startup počítá s blbostí zelených ekoteroristů jako s faktem a snaží se z nich vylákat peníze pod slibem 30 procentní spotřeby energie při rychlosti 1111 km/h

Jenže už řed rokem 1945 němečtí matematici a inženýři spočítali že pro rychlosti blížící se zvuku potřebujete šípová křídla. A to se v praxi projevilo. Po Glosterech Meteor , NA FJ-1 Fury i ruských JAK17 už všichni používali křídla šípovitá nebo delta. Tenká křídla větší délky se uplatňují pro větroně které ale létají pomalou rychlostí. Tam opravdu zaručují při malém čelním odporu dostatečný vztlak. Blízko trupu vznikají turbulence proto mají smysl dlouhá dvě křídla než krátkých 6. O manévrovacích schopnostech tohoto stroje a namáhání 6 křídel při manévrech ani nemluvě.

Jinak vodíkový pohon pro letadla získaný z elektřiny, to snad ano, proč ne, jen pozor na Hindenburg - vodík tam vybouchnul.

0 0
možnosti
JK

Vodík „nebouchá“ alebrž hoří!!;-D

0 0
možnosti