Diskuze
Revoluce v létání? Američané představili neobvyklé dopravní letadlo se šesti křídly
Děkujeme za pochopení.
J69i60r30k52a 26B26r24i51c29h87t57a
První křídla ok, ty další budou v úplavu a turbulencích. Navíc je to fyzikální nesmysl, troje křídla se stejnou nosností budou mít vždycky větší odpor než jedny pořádný. Takže koncept úplně k ničemu.
M14i48r56o55s27l44a23v 76V51a24n62ě64k
Něco podobného nakreslil kdysi už Caproni. Tahle "stonožka" bude moci létat jen v ideálních podmínkách. Ona ta stará koncepce křídla, trupu a ocasních ploch se neustálila náhodou - rozhoduje bezpečnost a stabilita při poryvech.
J26a44r19o71s67l38a78v 86K22o29u41t14s50k27ý
Zdravá střevní mikroflóra z Vás děla univerzálního specialistu
J39a32r18o83s45l79a51v 68L96e21s57y50k
[red baron]: a proč nemají ty křídla nad sebou, ale za sebou?
J17a52n 25H42a44j85s43k54ý
Palivové nádrže nad hlavami cestujících? Při eventuální havarii to bude supermoderní krematorium.
J84i84ř56í 47L96e23c27i31a36n
6 křídel je slepá kolej, motýl má jen 4..., pták 2.... to jsou přírodou osvědčené koncepty.... snad by jich mohlo být 8...
J70a78n 84K55u69d95e68r81a
To bude mít asi stejný úspěch jako ten loňský koncept, kde letoun byl jedno velké delta křídlo. Asi jen vlhký sen ekologů a jiných aktivistů.
P36a40v56e86l 47B45e40ň41o
Tak startup už popsali, teď si počkáme na stopup...
Nápadů, těch už bylo, jenom fyzika se už míň studuje...ale startupový team asi bude barevně a genderově vyvážený...
D10a85v97i62d 28M24r21k71v46i81c68a
Trochu mi to připomíná šarlatany u dvora Rudolfa II.
V62í53t41ě64z51s13l53a57v 21C28í84r50k65v76a
Zdá se že tento startup počítá s blbostí zelených ekoteroristů jako s faktem a snaží se z nich vylákat peníze pod slibem 30 procentní spotřeby energie při rychlosti 1111 km/h
Jenže už řed rokem 1945 němečtí matematici a inženýři spočítali že pro rychlosti blížící se zvuku potřebujete šípová křídla. A to se v praxi projevilo. Po Glosterech Meteor , NA FJ-1 Fury i ruských JAK17 už všichni používali křídla šípovitá nebo delta. Tenká křídla větší délky se uplatňují pro větroně které ale létají pomalou rychlostí. Tam opravdu zaručují při malém čelním odporu dostatečný vztlak. Blízko trupu vznikají turbulence proto mají smysl dlouhá dvě křídla než krátkých 6. O manévrovacích schopnostech tohoto stroje a namáhání 6 křídel při manévrech ani nemluvě.
Jinak vodíkový pohon pro letadla získaný z elektřiny, to snad ano, proč ne, jen pozor na Hindenburg - vodík tam vybouchnul.
J28a31r18o45s40l73a55v 18K50o54u41t59s14k59ý
Vodík „nebouchá“ alebrž hoří