První křídla ok, ty další budou v úplavu a turbulencích. Navíc je to fyzikální nesmysl, troje křídla se stejnou nosností budou mít vždycky větší odpor než jedny pořádný. Takže koncept úplně k ničemu.
Něco podobného nakreslil kdysi už Caproni. Tahle "stonožka" bude moci létat jen v ideálních podmínkách. Ona ta stará koncepce křídla, trupu a ocasních ploch se neustálila náhodou - rozhoduje bezpečnost a stabilita při poryvech.
Zdravá střevní mikroflóra z Vás děla univerzálního specialistu
[red baron]: a proč nemají ty křídla nad sebou, ale za sebou?
Palivové nádrže nad hlavami cestujících? Při eventuální havarii to bude supermoderní krematorium.
6 křídel je slepá kolej, motýl má jen 4..., pták 2.... to jsou přírodou osvědčené koncepty.... snad by jich mohlo být 8...
To bude mít asi stejný úspěch jako ten loňský koncept, kde letoun byl jedno velké delta křídlo. Asi jen vlhký sen ekologů a jiných aktivistů.
Tak startup už popsali, teď si počkáme na stopup...
Nápadů, těch už bylo, jenom fyzika se už míň studuje...ale startupový team asi bude barevně a genderově vyvážený...
Trochu mi to připomíná šarlatany u dvora Rudolfa II.
Zdá se že tento startup počítá s blbostí zelených ekoteroristů jako s faktem a snaží se z nich vylákat peníze pod slibem 30 procentní spotřeby energie při rychlosti 1111 km/h
Jenže už řed rokem 1945 němečtí matematici a inženýři spočítali že pro rychlosti blížící se zvuku potřebujete šípová křídla. A to se v praxi projevilo. Po Glosterech Meteor , NA FJ-1 Fury i ruských JAK17 už všichni používali křídla šípovitá nebo delta. Tenká křídla větší délky se uplatňují pro větroně které ale létají pomalou rychlostí. Tam opravdu zaručují při malém čelním odporu dostatečný vztlak. Blízko trupu vznikají turbulence proto mají smysl dlouhá dvě křídla než krátkých 6. O manévrovacích schopnostech tohoto stroje a namáhání 6 křídel při manévrech ani nemluvě.
Jinak vodíkový pohon pro letadla získaný z elektřiny, to snad ano, proč ne, jen pozor na Hindenburg - vodík tam vybouchnul.
Vodík „nebouchá“ alebrž hoří