Paroubek bude mít právě tento krok na starosti. Informoval o tom server iDnes.cz.
Paroubek dal výpověď už na konci září, jen čtyři dny po startu ostrého provozu žlutých vlaků RegioJet. První soukromé nedotované vlaky mezi Prahou a Ostravou vyjely po téměř dvouletých přípravách. "Není to rozchod ve zlém. Chtěl jsem celý projekt rozjet, teď je čas posunout se dál," řekl serveru Paroubek.
ČTĚTE TAKÉ: |
K Leo Expressu, budoucí konkurenci RegioJetu a Českých drah na trati Praha-Ostrava, nastoupí na začátku prosince. V RegioJetu jej nahradí Petr Prchal, jehož Paroubek do firmy přivedl.
Jančura špatným šéfem
Paroubkův odchod ale zcela bezproblémový nebyl. "Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení," řekl serveru zdroj MF Dnes. Paroubek nechtěl tyto informace komentovat.
Česká společnost Leo Express patří podnikateli Leoši Novotnému. Společnost plánuje svoje vlaky nasadit vedle linky Praha - Ostrava i na jiné tratě.
Chce jezdit například na tratích Praha-Ústí nad Labem a Praha-Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava-Vídeň a Praha-České Budějovice-Linec.
Zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic. Mezi Prahou a Ostravou bude cestující vozit pět švýcarských souprav. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.
RegioJet nebyl prvním Paroubkovým působištěm v oboru dopravy. Už dříve pracoval v Českých drahách, na Správě železniční dopravní cesty a také v dopravní společnosti Veolia Transport.