Předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreider upozornil, že výkon jednotlivých značek byl v únoru velmi rozmanitý a navzdory růstu některých z nich celkový prodej klesl. Některé faktory, které to způsobují, však považuje za dočasné a v příštích měsících čeká zlepšení.
Policie vymění značku aut, Škodu nahradí Hyundai. Námitky Škody se zamítly |
Jedničkou na trhu zůstala ruská automobilka AvtoVAZ a její vůz Lada. Prodej těchto aut se zvýšil o pět procent na 20 tisíc, automobilka měla na trhu podíl 18,8 procenta. Prodej skupiny Volkswagen se zvýšil o 6,8 procenta, z toho české Škody Auto o 4,6 procenta a podíl Škody na ruském trhu činil čtyři procenta.
Model Rapid byl v únoru 15. nejprodávanějším vozem v zemi a modelu Octavia A7 patřila 20. příčka. Snížil se však prodej automobilek Hyundai, Toyota, Ford či Mercedes-Benz.
Ruský automobilový trh se v posledních letech stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. V letošním roce však AEB již očekává zvýšení prodeje, a to o čtyři procenta na 1,48 milionu vozů. Loni prodej klesl o jedenáct procent.