Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Senioři museli zaplatit tisíce za vytištění letenek. V pořádku, míní aerolinky

Letadla společnosti Ryanair foto: Reuters

V naprostém šoku zanechala letecká společnost Ryanair postarší britský manželský pár, kterému za vytištění palubních vstupenek na letišti naúčtovala 110 liber (3085 korun). Aerolinky svůj postup hájí a uvedly, že poplatek byl v souladu s jejich pravidly.
  15:59

Devětasedmdesátiletá Ruth a 80letý Peter Jaffeovi řekli v pořadu BBC Radio 4 Today, že byli nuceni peníze společnosti zaplatit poté, co si omylem stáhli zpáteční letenky místo letenek odletových. Incident vyvolal pobouření na sociálních sítích, kde si mnozí uživatelé stěžovali na poplatky této nízkonákladové společnosti.

Odborník na práva spotřebitelů Martyn James se domnívá, že zkušenost tohoto páru řadu lidí vytočila, protože neočekávané poplatky postihly i mnoho dalších cestujících.

Považuje poplatek za vytištění letenek za přiměřený?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00úterý 22. srpna 2023. Anketa je uzavřena.

ne4989
ano567

Manželé Jaffeovi letěli v pátek z londýnského letiště Stansted do francouzského města Bergerac. Jaffeová uvedla, že internetové stránky společnosti Ryanair jí připadaly „velmi nepřehledné“, ale přesto si myslela, že se jí podařilo letenky vytisknout den před odletem. Teprve když dorazila na letiště, zjistila, že omylem vytiskla špatné letenky.

„Pak mi řekli, že musím jít na přepážku Ryanairu, abych dostala palubní vstupenku, a tam mi naúčtovali 55 liber na osobu,“ uvedla. „Byla jsem zděšená,“ dodala. Jaffe řekl, že neměli jinou možnost než poplatek zaplatit, protože na ně ve Francii někdo čekal.

V neděli jejich dcera napsala na sociální síť: „110 liber za dva kusy papíru, jejichž vytištění trvalo minutu. Styďte se.“ Dcera také uvedla, že její rodiče museli Ryanairu zaplatit příplatek za to, aby mohli sedět vedle sebe, protože její otec je zdravotně postižený.

Příspěvek si na internetu zobrazilo na 13 milionů uživatelů, někteří například poukázali na to, že by bylo levnější si tiskárnu koupit v nejbližším obchodě, zatímco další volali po zákonech na ochranu seniorů. Na dotaz ohledně vlny reakcí, které popis událostí spustil, Jaffeová odpověděla: „Myslím, že lidé Ryanair nenávidí... Pokud jste senior a nevyrůstal jste s počítači, může to být velmi těžké.“

„Všichni cestující, kteří cestují se společností Ryanair, souhlasí s tím, že se před příjezdem na letiště odletu odbaví online, a všem cestujícím je 24 hodin před odletem zaslán e-mail nebo SMS s upozorněním, aby tak učinili... Litujeme, že tito cestující ignorovali e-mailovou upomínku a neodbavili se online,“ reagovala společnost.

Autoři: ,