Odsoudit Sculleyho ale může být nespravedlivé, protože se dostal do centra mocenské bitvy, za kterou by se nemusely stydět ani středověké královské dvory.
V roce 1983 byl Sculley na svém vrcholu. Za sebou měl mimořádně úspěšnou marketingovou akci "Pepsi Generation", díky které se podařilo přesvědčit lidi, že pití slazené limonády je otázkou stylu, a Pepsi rostla na úkor Coca-Coly.
Když šéfuje oživlá pohroma |
Jobs ale Sculleyho udolával několik týdnů svými přednáškami a vizemi, až se ho nakonec zeptal: "Chceš stále prodávat slazenou vodu, nebo změnit svět?"
Netušil, že Steve Jobs potřeboval člověka, který nerozumí počítačům, aby byl na něm závislý a neměnil směr, který Jobs udával.
Časem ale začal vztah mezi Sculleym a Jobsem drhnout a skončilo to tím, že Jobs ze společnosti odešel poté, co ho Sculley v roce 1985 zbavil téměř veškeré odpovědnosti a rozhodovací moci. Sám pak důsledně dodržoval Jobsovu strategii.
Sám Sculley v pozdějších rozhovorech zpětně přiznával dvě chyby: rozhodnutí pro špatné procesory do počítačů na doporučení dvou techniků a fakt, že neodešel z firmy dříve.
"Chtěl jsem Apple opustit. Představenstvo mě ale poprosilo, abych zůstal. Tak jsem zůstal a oni mě vyhodili," říká Sculley a dodává: "Co jsem se naučil v technologických firmách, je, že v tomto odvětví je velice, ale velice tenká čára mezi úspěchem a neúspěchem. Je to byznys, ve kterém musíte neustále riskovat a neustále žijete na této hraně mezi úspěchem a prohrou."