Pfleger dosud působil ve společnosti Alstom, která je světovým lídrem v dopravním strojírenství, tedy ve stejném oboru, jemuž se věnuje Škoda Transportation. „Do své nové funkce nastupuje k dnešnímu dni. V Alstomu působil více než deset let. Byl členem nejvyššího vedení Alstomu a ředitelem divize výroby a prodeje elektrobusů,“ uvedl ředitel komunikace PPF Leoš Rousek.
Do vedení Škody Transportation se dostali i další manažeři, kteří pracovali pro velké globální společnosti z oboru. Obchod skupiny řídí Mike Niebling, který přišel z Bombardieru, do čela řízení výroby a logistiky nastoupil Radoslaw Banach, který dříve vedl výrobní podniky Alstomu v Polsku.
PPF od nového předsedy představenstva a ředitele očekává podle Rouska geografickou expanzi a další kroky v transformaci na moderního výrobce dopravních systémů. Jako prezident regionální divize Alstomu pro Blízký východ, Afriku a střední Asii přispěl Pfleger k výraznému zlepšení výsledků firmy, pokud jde o nárůst tržeb i ziskovosti.
„Jmenováním Didiera Pflegera pokračujeme v cestě za dosažením našeho cíle. Chceme zvýšit tržní podíl Škody v konkurenci s největšími průmyslovými výrobci ve světovém měřítku,“ řekl Ladislav Bartoníček z PPF Group.
„Je mi ctí, že mě PPF pověřila náročným úkolem stát v čele transformace klíčového aktiva skupiny v oblasti průmyslu. Velmi si vážím tradice i dosavadních úspěchů Škody ve výrobě ekologických, bezpečných a komfortních dopravních systémů. Mezi mé okamžité cíle patří zvýšení ziskovosti společnosti, stejně jako zajištění provozní spolehlivosti a špičkové kvality v období výrazného růstu, který Škoda v současnosti zažívá,“ uvedl Pfleger. Jeho cílem je skupinu dále rozvíjet, motivovat a mobilizovat manažerské týmy i všechny zaměstnance.
Škoda Transportation má více než 160letou tradici strojírenské výroby a patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu. Nabízí jednopodlažní i dvoupodlažní vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy či elektrobusy a pro všechny produkty zajišťuje servis. Vyrábí vlaky pro Česko, Slovensko, Lotyšsko i Estonsko, dále tramvaje pro sedm německých měst, například Mannheim a Bonn, i pro finské Helsinky a také pro Ostravu, Plzeň a Brno. V brzké době představí první soupravu metra pro Varšavu.
Společnost loni v červnu uvedla, že kvůli výraznému růstu počtu nových zakázek bude investovat do konce roku 2023 šest miliard korun. Největší středoevropský výrobce kolejových vozidel má téměř 6 tisíc zaměstnanců.
Škoda Transportation měla předloni zisk EBITDA 380 milionů korun, díky vyšší zakázkové náplni meziročně o 18,6 procenta vyšší. Tržby vzrostly o 11,3 procenta na 11,03 miliardy korun.