Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Škoda Transportation má nového šéfa. Francouz byl v nejvyšším vedení konkurenčního Alstomu

Didier Pfleger, generální ředitel Škoda Transportation foto: ČTK

Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem skupiny Škoda Transportation je sedmapadesátiletý Francouz Didier Pfleger. Na obou postech vystřídal Petra Brzezinu, který plzeňské strojírenské seskupení vedl od převzetí skupinou PPF v roce 2018. Společnost od Pflegera očekává geografickou expanzi a další kroky v transformaci. Jeho okamžitým cílem je zvýšení ziskovosti společnosti a zajištění provozní spolehlivosti.
  13:35

Pfleger dosud působil ve společnosti Alstom, která je světovým lídrem v dopravním strojírenství, tedy ve stejném oboru, jemuž se věnuje Škoda Transportation. „Do své nové funkce nastupuje k dnešnímu dni. V Alstomu působil více než deset let. Byl členem nejvyššího vedení Alstomu a ředitelem divize výroby a prodeje elektrobusů,“ uvedl ředitel komunikace PPF Leoš Rousek.

Do vedení Škody Transportation se dostali i další manažeři, kteří pracovali pro velké globální společnosti z oboru. Obchod skupiny řídí Mike Niebling, který přišel z Bombardieru, do čela řízení výroby a logistiky nastoupil Radoslaw Banach, který dříve vedl výrobní podniky Alstomu v Polsku.

PPF od nového předsedy představenstva a ředitele očekává podle Rouska geografickou expanzi a další kroky v transformaci na moderního výrobce dopravních systémů. Jako prezident regionální divize Alstomu pro Blízký východ, Afriku a střední Asii přispěl Pfleger k výraznému zlepšení výsledků firmy, pokud jde o nárůst tržeb i ziskovosti.

„Jmenováním Didiera Pflegera pokračujeme v cestě za dosažením našeho cíle. Chceme zvýšit tržní podíl Škody v konkurenci s největšími průmyslovými výrobci ve světovém měřítku,“ řekl Ladislav Bartoníček z PPF Group.

„Je mi ctí, že mě PPF pověřila náročným úkolem stát v čele transformace klíčového aktiva skupiny v oblasti průmyslu. Velmi si vážím tradice i dosavadních úspěchů Škody ve výrobě ekologických, bezpečných a komfortních dopravních systémů. Mezi mé okamžité cíle patří zvýšení ziskovosti společnosti, stejně jako zajištění provozní spolehlivosti a špičkové kvality v období výrazného růstu, který Škoda v současnosti zažívá,“ uvedl Pfleger. Jeho cílem je skupinu dále rozvíjet, motivovat a mobilizovat manažerské týmy i všechny zaměstnance.

Škoda Transportation má více než 160letou tradici strojírenské výroby a patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu. Nabízí jednopodlažní i dvoupodlažní vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy či elektrobusy a pro všechny produkty zajišťuje servis. Vyrábí vlaky pro Česko, Slovensko, Lotyšsko i Estonsko, dále tramvaje pro sedm německých měst, například Mannheim a Bonn, i pro finské Helsinky a také pro Ostravu, Plzeň a Brno. V brzké době představí první soupravu metra pro Varšavu.

Společnost loni v červnu uvedla, že kvůli výraznému růstu počtu nových zakázek bude investovat do konce roku 2023 šest miliard korun. Největší středoevropský výrobce kolejových vozidel má téměř 6 tisíc zaměstnanců.

Škoda Transportation měla předloni zisk EBITDA 380 milionů korun, díky vyšší zakázkové náplni meziročně o 18,6 procenta vyšší. Tržby vzrostly o 11,3 procenta na 11,03 miliardy korun.

Autoři: ,