Britská společnost ale nakonec kvůli průtahům z německé strany svou nabídku stáhla. Mělo přitom jít o největší českou zakázku v západní Evropě.
Výběrové řízení vyhrál National Express Rail už loni v únoru, potvrzen byl znovu koncem roku a letos v červenci po opakovaném odvolání společnosti Deutsche Bahn, která se o zakázku také ucházela.
Vlak ve výšce, rozpojovací MHD a ‚měsíční‘ auto. Podívejte se, jak budeme cestovat |
Britský operátor Bavorské železniční společnosti (Bayerische Eisenbahngesellschaft - BEG) ale oznámil, že od zakázky odstupuje. Zdůvodnil to dlouhými průtahy v řízení a vysokými náklady, které by mu vznikly, pokud by skutečně chtěl od prosince roku 2018 provozovat příměstské vlaky v okolí Norimberku.
Ty měla firma zajišťovat v období 2018 až 2030. Škoda Transportation jí k tomu měla dodat 39 pětivozových jednopodlažních elektrických jednotek typu RegioPanter.
Podle serveru listu Financial Times bylo výběrové řízení v Norimberku prvním, kdy v Německu u zakázky na provoz příměstské dopravy neuspěla Deutsche Bahn. Tato společnost o zajištění provozu nadále stojí. O tom, kdo zakázku nakonec dostane, chce Bavorská železniční společnost rozhodnut do konce roku.