Jména ani pořadí agentur, jejichž zástupci si ve čtvrtek 25. března večer chodili v pražském Tyršově domě pro ocenění v jednotlivých kategoriích soutěže Agentura roku, se téměř neměnilo. Jen na třetím místě občas vystřídala Kaspen/Jung von Matt agentura Young & Rubicam. Druhé a první místo ovšem se železnou pravidelností obsazovaly tytéž firmy: Euro RSCG Prague jako druhá, Mark/BBDO coby první.
I to třetí místo se obměňovalo velmi pravidelně: v kategorii agenturní efektivity byl třetí Kaspen, v kreativitě naopak Wunderman ze skupiny Young & Rubicam, o třetí cenu za image se obě tyto agentury podělily rovným dílem. Přičemž ve všech těchto kategoriích Mark/BBDO zvítězila a Euro RSCG Prague si odnesla stříbro.
Toto vyrovnané pořadí se pochopitelně promítlo i do celkového hodnocení, jež přineslo očekávaný výsledek: Mark/BBDO potvrdila svou sílu na trhu a stala se opět Agenturou roku, Euro RSCG ji následovala na druhém místě, třetí byl v konečném součtu bodů Kaspen/Jung von Matt.
Mezi mediálními agenturami, zajišťujícími plánování a nákup mediálního prostoru pro komerční komunikaci, pak letos zvítězila agentura OMD Czech před Médeou podnikatele Jaromíra Soukupa, jež byla druhá, a před třetí Mediaedge:cia.
Překvapení se nekonalo ani při udílení cen Best of Best (BoB), které Asociace komunikačních agentur předává nejlepším českým kreativcům uplynulého roku. Cenu pro nejlepší kreativní tým převzali Pavel Friš a Aleš Pokorný z Euro RSCG Prague. Každý z nich navíc dostal jednoho "BoBa" i samostatně, Friš coby nejlepší copywriter (autor reklamních textů), Pokorný coby art director. A cenu pro nejlepšího kreativního ředitele si pro změnu odnesl Leon Sverdlin z Mark/BBDO.
Večerem, který se v souladu s místem konání v tělocvičném sále Tyršova domu nesl v duchu sportovního zápolení, provázeli Michal Suchánek s Richardem Genzerem. Suchánkovi při tom uniklo přeřeknutí, za které jej organizátoři soutěže asi moc nepochválili. Když zval na pódium k předání cen zástupce jednoho z partnerů soutěže, šéfredaktora zdarma distribuovaného deníku E15 Tomáše Skřivánka (E15 vydává stejně jako Strategii modřanské vydavatelství Mladá fronta, které nemá nic společného s deníkem Mladá Fronta DNES, vydávaným vydavatelstvím Mafra), uvedl jej slovy: "Tomáš Skřivánek z Mladá Fronta DNES E15."
Skřivánek zvládl situaci s úsměvem a nijak na moderátorovo přeřeknutí nereagoval, Suchánkovi však později při jeho krátkém vzdálení se ze scény zřejmě někdo promluvil do duše, protože po návratu pronesl svéráznou omluvu: "Nebyla to Mladá Fronta DNES, ale Mladá Fronta VČERA, respektive Mladá Fronta už nikdy."
Vyhodnocení nejlepších reklamních agentur roku vzniká sloučením výsledků agentur ve třech oblastech: Ocenění, které agentury získaly v domácích i zahraničních soutěžích kreativity a efektivity, hodnocení agentur zadavateli a výkonnost agentur podle mediálních investic do realizovaných kampaní a podle poměru nově získaných a ztracených klientů či značek.