Renfe v prohlášení, na něž upozornil web Zdopravy.cz, uvedla, že akvizice je součástí její snahy o mezinárodní expanzi a představuje strategickou obchodní příležitost. Kvůli liberalizaci železnice se Renfe snaží více expandovat v zahraničí a očekává, že do roku 2028 bude 20 procent jejích tržeb pocházet ze zahraničí.
Koupí Leo Express se jí otevírají dveře na trhy v České republice, na Slovensku a v Polsku a získá zdroje a licence pro přístup na německý trh.
Španělská společnost vyjma své domovské země působí například také ve Spojených státech a Saúdské Arábii. Podílí se též na projektu Rail Baltica, který má do roku 2026 spojit Varšavu a Tallinn.
Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. Před pandemií covidu-19, v roce 2019 celá skupina zaznamenala v zisk 150 milionů Kč. Kladné hospodaření vykázala i v roce 2018. Obrat jí předloni vzrostl zhruba o čtvrtinu na téměř 1,1 miliardy korun.