Novou třídu C představil Mercedes ve dvou verzích: klasické a „sportovní“. První provedení se pozná podle decentní masky chladiče s tradiční hvězdou umístěnou na kapotě. Druhé je zacíleno sportovněji. Má upravený podvozek, přímější řízení a také obrovskou hvězdu umístěnou ve středu masky. Testem prošla právě tato verze označená Avantgarde a oblečená do sportovního paketu AMG. Vybavena byla zážehovým šestiválcem 3,5 litru.
Sportovní mercedes? Proč ne, vždyť v nabídce této značky je hned několik rychlých kupé či roadsterů. Mercedes se proto snažil přinést více řidičských vášní také do svého nejmenšího klasického modelu třídy C. Dobrou zprávou je, že živý naturel tohoto auta nijak nevylučuje tradiční komfort a určitou odtažitost, které jsou u vozů této značky vyhledávané. Třída C zůstala i ve sportovní úpravě typickým mercedesem.
Po chvíli si ho zamilujete
Mercedes nikdy nesázel na laciná gesta. Nečiní tak ani v případě nové třídy C.
Jakmile se usadíte za volant, povšimnete si poměrně tvrdých sedadel a relativně jednoduché přístrojové desky - nikde není příliš mnoho ozdob. Sedadla zaslouží zvláštní pozornost, protože jsou opravdu vynikající. V podstatě nezáleží na tom, zda na nich strávíte půl hodiny, nebo dvanáctihodinovou cestu do vzdálených krajů. Ani na té vás záda bolet nebudou.
Nadčasovou přitažlivost tohoto vozu oceníte, až když v něm strávíte nějaký čas. Není možné si ho nezamilovat. Velmi snadná a intuitivní obsluha všech funkcí je samozřejmostí, vynikající je také kvalita centrálně umístěného displeje.
Na předních místech je prostoru dostatek, na zadních místech je situace o něco horší. Například s Fordem Mondeo se prostor srovnávat nedá, ale hovořit o nedostatku nelze. Snad jedině v oblasti hlavy budou mít osoby vyššího vzrůstu trošku potíž. Na druhou stranu, kolikrát vy jakožto majitel tohoto vozu pojedete na sedadlech vzadu?
Řidičské emoce
Přestože se naprostá většina vozů Mercedes-Benz v České republice prodává se vznětovými motory, v efektním testovaném provedení C350 dřímá zážehový šestiválec spojený se samočinnou sedmistupňovou převodovkou. Jízda v této verzi opět potvrdila heslo, které říká, že objem motoru nelze ničím nahradit. Hliníkový šestiválec potěšil silou ve středních otáčkách i ochotou k vytáčení. Zcela plynulý nárůst výkonu zajišťoval na jednu stranu velmi rychlé, ale současně také klidné svezení. Žádné náhlé návaly točivého momentu, s nimiž si auto často ani neví rady, jako je tomu u naftových motorů. Příjemnou zprávou je, že na konci testu C350 ukázalo spotřebu 10,8 l/100 km. A to je vzhledem k nabízenému výkonu nízká hodnota.
Jízdu přitom příjemně oživovala také zvuková kulisa. Zatímco při jízdě ve městě o motoru vlastně ani nevíte, ve vyšších otáčkách se projevuje sytým duněním, které se přibližuje typickému dusotu osmiválce. Potěšení z jízdy v tomto případě zvyšovala také standardně dodávaná samočinná převodovka. Že řadí jemně a plynule, se u vozu této značky očekává, převodovka ale potěšila svojí elektronikou, která se aktivně a povedeně přizpůsobovala jízdnímu stylu řidiče. Když letargicky projíždíte městem, o řazení a o motoru vlastně ani nevíte, jakmile ale začnete na plynový pedál tlačit intenzivněji a rychleji, auto velmi ožije.
Do celku vhodně zapadá i podvozek. Zachovává si typickou jistotu a mimořádnou stabilitu, stejně tak jako obdivuhodnou schopnost dokonalého držení směru při jízdě po dálnici. Právě ta je důvodem, proč vás neunaví ani dlouhé cesty.
Řeč byla o tom, že testovaná verze byla tou sportovnější v nabídce. To skutečně platí, protože v rámci značky bylo C350 Avantgarde skutečně živější a řidiči dodávalo větší zpětnou vazbu. Řízení bylo příjemné i díky koncepci se zadním pohonem. Jízda byla opravdovým potěšením, protože tento vůz dokázal nabídnout vjemy, které zažijete jen při řízení mnohem větších modelů značky s třícípou hvězdou.
Toto srovnání je možná trochu nadnesené, nicméně bezprostřednost reakcí motoru a převodovky, zátah a zvukový projev tohoto vozu mě v myšlenkách posunuly o pět let zpátky. Tehdy jsem totiž testoval famózní Mercedes SL500...
Zajímavá pozice Není pochyb o tom, že Mercedes C350 Avantgarde je velmi povedeným vozem, který při vysoké míře komfortu nabízí příjemně nastavenou dávku emocí. Na tomto voze lze skvěle pozorovat, jak se automobiloví výrobci snaží oslovit nové skupiny zákazníků. Mercedes se nijak netají tím, že sportovní verzí chce zlákat dravější zákazníky, kteří by jinak našli uspokojení ve vozech jisté mnichovské značky.
Svět se mění. Doby, kdy mezi produkty Mercedesu a BMW byla z hlediska jízdního projevu obrovská propast, jsou pryč. Sportovně pojatý Mercedes se nyní hod
Konkurent AUDI A4 3,2 FSI |
Audi A4 3,2 FSI nové generace má větší vnější rozměry. Jeho přístrojová deska působí technicistněji. Nejsilnější provedení 3,2 l se dodává výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Oproti mercedesu je pomalejší a má větší spotřebu. |
Po chvíli si ho zamilujete
Mercedes nikdy nesázel na laciná gesta. Nečiní tak ani v případě nové třídy C.
Jakmile se usadíte za volant, povšimnete si poměrně tvrdých sedadel a relativně jednoduché přístrojové desky - nikde není příliš mnoho ozdob. Sedadla zaslouží zvláštní pozornost, protože jsou opravdu vynikající. V podstatě nezáleží na tom, zda na nich strávíte půl hodiny, nebo dvanáctihodinovou cestu do vzdálených krajů. Ani na té vás záda bolet nebudou.
Nadčasovou přitažlivost tohoto vozu oceníte, až když v něm strávíte nějaký čas. Není možné si ho nezamilovat. Velmi snadná a intuitivní obsluha všech funkcí je samozřejmostí, vynikající je také kvalita centrálně umístěného displeje.
Mercedes-Benz C350 Avantgarde |
Koncepce: tříprostorový čtyřdveřový sedan s motorem umístěným vpředu podélně a pohonem zadních kol, rozměry 4581x1770x1448 mm, rozvor 2760 mm, pohotovostní hmotnost 1610 kg, zavazadlový prostor 475 l, objem palivové nádrže 66 l Motor zážehový vidlicový šestiválec, 3498 cm3 Výkon 200 kW (272 k) při 6000 min-1 Točivý moment 350 N.m při 2400 až 5000 min-1 Převodovka 7A Zrychlení 0-100 km/h 6,4 s Nejvyšší rychlost 250 km/h Komb. spotřeba 9,7 l/100 km Cena 1 215 000 Kč Klady: síla a zvuk motoru, jízdní vlastnosti, kultivovaný a přitom živý projev, efektní vzhled Zápory: může budit závist, průměrný prostor na zadních sedadlech |
Řidičské emoce
Přestože se naprostá většina vozů Mercedes-Benz v České republice prodává se vznětovými motory, v efektním testovaném provedení C350 dřímá zážehový šestiválec spojený se samočinnou sedmistupňovou převodovkou. Jízda v této verzi opět potvrdila heslo, které říká, že objem motoru nelze ničím nahradit. Hliníkový šestiválec potěšil silou ve středních otáčkách i ochotou k vytáčení. Zcela plynulý nárůst výkonu zajišťoval na jednu stranu velmi rychlé, ale současně také klidné svezení. Žádné náhlé návaly točivého momentu, s nimiž si auto často ani neví rady, jako je tomu u naftových motorů. Příjemnou zprávou je, že na konci testu C350 ukázalo spotřebu 10,8 l/100 km. A to je vzhledem k nabízenému výkonu nízká hodnota.
BMV řady 3 |
BMW řady 3 je ve srovnání s mercedesem sportovněji laděným vozem zaměřeným více na řidiče a jeho potěšení z řízení. Užitné vlastnosti obou vozů jsou přibližně stejné. BMW sází v této třídě na řadové 6válce. Pohon všech kol je (jako u C350) za příplatek. |
Do celku vhodně zapadá i podvozek. Zachovává si typickou jistotu a mimořádnou stabilitu, stejně tak jako obdivuhodnou schopnost dokonalého držení směru při jízdě po dálnici. Právě ta je důvodem, proč vás neunaví ani dlouhé cesty.
Řeč byla o tom, že testovaná verze byla tou sportovnější v nabídce. To skutečně platí, protože v rámci značky bylo C350 Avantgarde skutečně živější a řidiči dodávalo větší zpětnou vazbu. Řízení bylo příjemné i díky koncepci se zadním pohonem. Jízda byla opravdovým potěšením, protože tento vůz dokázal nabídnout vjemy, které zažijete jen při řízení mnohem větších modelů značky s třícípou hvězdou.
Toto srovnání je možná trochu nadnesené, nicméně bezprostřednost reakcí motoru a převodovky, zátah a zvukový projev tohoto vozu mě v myšlenkách posunuly o pět let zpátky. Tehdy jsem totiž testoval famózní Mercedes SL500...
Jaguar X-Type |
Jaguar X-Type stojí poněkud stanou hlavního proudu prestižních vozů střední třídy. Je nejmenší, působí retro a potěší kvalitními materiály použitými v interiéru. Jeho nejsilnější verze má třílitrový šestiválec spojený s pohonem všech kol. |
Zajímavá pozice Není pochyb o tom, že Mercedes C350 Avantgarde je velmi povedeným vozem, který při vysoké míře komfortu nabízí příjemně nastavenou dávku emocí. Na tomto voze lze skvěle pozorovat, jak se automobiloví výrobci snaží oslovit nové skupiny zákazníků. Mercedes se nijak netají tím, že sportovní verzí chce zlákat dravější zákazníky, kteří by jinak našli uspokojení ve vozech jisté mnichovské značky.
Svět se mění. Doby, kdy mezi produkty Mercedesu a BMW byla z hlediska jízdního projevu obrovská propast, jsou pryč. Sportovně pojatý Mercedes se nyní hod