Operátoři i zástupci spotřebitelů to považují za zhoršení podmínek.
Spory o vyúčtování již měly dávno přejít z ČTÚ na obecné soudy, které se ale převzetí agendy bránily. Až půl milionu nevyřešených sporů tak musí vyřídit ČTÚ, který kvůli tomu musel přijmout 200 lidí, které před tím propustil. Podle mluvčího ČTÚ Martina Drtiny bude úřad řešit spory jen dočasně a navržená opatření proces správního řízení zefektivňují.
Mluvčí ČTÚ: úprava spotřebitele nepoškodí
"Odmítáme proto, že by tato úprava poškozovala koncové spotřebitele. Pouze postavení těchto správních řízení přibližuje režimu, který je ve všech ostatních odvětvích běžný," dodal Drtina.
Podle spotřebitelského časopisu dTest zákazníci mimo jiné zaplatí za spory víc a ztratí možnost opravného prostředku. Zmizí také šestiměsíční lhůta, ve které úřad musí rozhodnout. Pozitivně naopak hodnotí další změnu, podle které aby operátoři mohli požadovat náhradu nákladů řízení, museli by zákazníky před zahájením sporu upomenout. Toto opatření by pomohlo předcházet narůstání dluhu o úroky a další sankce.