
Pro všechny, kteří oceňovali vynikající jízdní vlastnosti a prvotřídní trakci, mám ale dobrou zprávu. Forester si tyto vlastnosti zachoval. Jak by také ne, když stálý pohon všech kol je osvědčenou s skvěle fungující klasikou Subaru. Jen připomeňme, že se na rozdíl od stále častěji používaných elektronických spojek může pochlubit trvalým připojením všech kol k motoru prostřednictvím trojice diferenciálů. U středního a zadního je navíc použita viskózní spojka.
O kvalitách použitého podvozku svědčí i zdánlivě prostý fakt, že i při velmi ostré jízdě se zásahy standardně dodávaného stalibizačního systému omezují jen na minimální intervence. A to je vlastnost u podobně vysokých aut nevídaná.
Jízdní vlastnosti jsou tedy stále na velmi vysoké úrovni. Jelikož ale velmi

Hlavně na nekvalitních silnicích nebo na městské dlažbě si člověk uvědomí, jak velký pokrok udělal forester v otázkách jízdního komfortu. Má totiž nejen měkčí odpružení, ale také pneumatiky s vyššími bočnicemi. Přeplňovaný motor je sice stále mimořádnou zásobárnou síly, nicméně z mého pohledu se zdá, že celkově měkčí naladění ji nedokáže zcela využít. Nebo jinak řečeno, že si ji řidič díky novému naladění nedokáže vychutnat tak intenzivně jako dřív.
Ještě zpět k použitému motoru. Ten má stejný výkon 230 koní jako dříve, avšak jeho točivý moment je posazen níž a jednotka působí pružnějším a uhlazenějším dojmem. Na druhou stranu tím vhodně ladí s kultivovanějším charakterem foresteru.
Navigation | |||
Koncepce: pětimístné SUV se stálým pohonem všech kol a motorem umístěným podélně vpředu, rozměry 4560x1780x1700 mm, rozvor 2615 mm, provozní hmotnost 1585 kg, zavazadlový prostor 450 l Motor přeplňovaný plochý zážehový čtyřválec, 2457 cm3 Výkon 169 kW (230 k)/5200 min-1 |
|||
Vynikající jízdní vlastnosti vozů Subaru na sebe dokážou strhnout pozornost. U nového foresteru by to byla škoda, protože přichází s přístrojovou deskou sice šedo-šedivou, ale jinak velmi kvalitně navrženou a praktickou. Vzadu není s místem problém. Zavazadlový prostor s objemem 450 l netrhá rekordy, nicméně se drží zcela v relacích svého segmentu.
Nová generace Subaru Forester je celkově vyspělejším vozem, který se svými užitnými vlastnostmi přiblížil ostatním vozům tohoto segmentu. Jeho jízdní vlastnosti patří stále k tomu nejlepšímu, co je možné v dané cenové skupině pořídit. Jen přeplňovaný benzinový model dostal zřejmě díky větší univerzálnosti pozměněný charakter. Z mého pohledu právě díky tomu částečně ztratil svoji výjimečnost a možná i smysl.
Neříká se mi to snadno, ale díky této změně bych možná místo benzinového turba ve foresteru popřemýšlel o turbu na naftu, které je novinkou letošního podzimu.
HODNOCENÍ Oproti předchozí generaci je Forester Turbo civilizovanější. Není tolik sportovní, je prostornější a pohodlnější. Když ale chybí větší dravost, zůstává otázkou, zda má velmi výkonný a silný motor v daném typu s přihlédnutím ke spotřebě vlastně smysl. Klady: propracovaný podvozek (trakce, komfort i stabilita), síla motoru, cena/výkon a výbava KONKURENCE BMW X3 je cenově posazeno výše, což se odráží hlavně v interiéru. Elektronický pohon všech kol nabízí větší přizpůsobivost, a proto je X3 jízdními vlastnostmi ještě o něco dál. BMW má tvrdší odpružení, které omezuje komfort. Jeho výhodou je větší nabídka zážehových i vznětových motorů. Honda CR-V ve srovnání se Subaru Forester vypadá jako prostorné rodinné MPV a opírá se o prostornější a hodnotněji působící interiér. Honda se ovládá podobně snadno, ale v extrémních situacích nepůsobí tak jistě jako subaru se stálým pohonem všech kol. Honda je mírně levnější. |