Češi jsou národ stěhovavý, což souvisí s jedním zdejším fenoménem: chalupářstvím. Právě chalupářům, přemísťujícím své haraburdí z domova na chalupy a zpět, by se mohla líbit již pátá generace Subaru Legacy ve verzi kombi.
Nyní je z něj velké auto. Ve všech třech hlavních rozměrech se praktičtější verze Legacy zvětšila minimálně o pět centimetrů, rozvor vzrostl dokonce o celých 8 cm. A uvnitř je to znát. Takový nadbytek prostoru v kabině nabízí jen Škoda Superb.
Technické parametryRozměry 4775x1535x1780 mm Zavazadlový prostor 526 l Hmotnost 1631 kg Motor 4válec turbodiesel, 2,0 l Výkon 110 kW (150 k)/3600 min-1 Toč. moment 350 N.m/1800 min-1 PROVOZNÍ VLASTNOSTI Zrychlení 0-100 km/h 9,6 s Nejvyšší rychlost 203 km/h Komb. spotřeba 6,1 l/100 km Cena 855 000 Kč |
Velikostí kufru se Subaru škodovce nevyrovná, zato je možná praktičtější. Když zatáhnete za páčku na zadních sedadlech nebo po straně kufru, příslušné opěradlo samo přepadne na sedák a vytvoří menší "letiště" nerušené žádným schodem, na kterém se průměrně velcí Homo sapiens i nouzově vyspí.
Přitom tohle auto má poctivý pohon všech kol, ubírající prostor pod kufrem. Je to přece Subaru se svými typickými vlastnostmi. K nim patří i plochý motor "boxer" s nízkým těžištěm nebo těžko popsatelný dojem robustnosti. A také poměrně konzervativní interiér - třeba palubní deska z tvrdých plastů nebo ovládání počítače kolíkem u přístrojové kapličky se dnes ve střední třídě už moc nevidí. Ale o to v Subaru nikdy nešlo. Tady je důležitá fortelnost.
Na čtyřkolku velmi úsporný vůz Nízké těžiště plochého motoru a permanentní pohon všech kol dovolily konstruktérům naladit podvozek velmi měkce. Legacy dokáže být komfortní i na rozbitých českých cestách, aniž by mělo problémy se stabilitou. V rychle projížděných zatáčkách se dramaticky nakloní, ale jeho limity jsou mnohem dál, zvláště když jedete zatáčku "pod plynem".
Jediný plochý turbodiesel na světě, známý již z minulé generace vozu, vyniká kultivovaností i pružností, navíc se rád nechá vytáčet. Připomíná spíš benzinové motory -také díky příjemně bručivému zvuku, pro motory Subaru tak typickému. A ač tento "boxer" stále pohání všechna kola velkého auta, stačí mu příděl kolem pěti nebo šesti litrů na 100 kilometrů a ve městě jen o litr víc.
Kvalitní techniku je třeba zaplatit, ale vyšší pořizovací cena se vyrovná podobně vybaveným konkurentům, kterých je málo. Vůz má již v nejlevnějším provedení velmi štědrou výbavu.
Subaru Legacy je dnes tak trochu unikát. Poctivé auto schopné uspokojit i náročnější řidiče, stavěné na dlouhý život v náročných podmínkách. A ještě poznámka k již zmíněnému chalupářství: kolem naší chalupy vysoko v Krkonoších místní skoro v ničem jiném než v Subaru různých ročníků nejezdí. Vlastně je zvláštní, že takové auto nevyrábějí Švédi, ale Japonci.
HodnoceníZa volantem ***1/2* Rodina ****1/2* Cena ***1/2* |